قابلیت عجیب گردش چهار چرخ در خودروی لوکس بنز

بر اساس اطلاعات منتشر شده شرکت بنز در خودروی کلاس S خود از قابلیت فرمان محور عقب استفاده کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سیستم جدید MBUX یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌هایی است که شرکت بنز قصد دارد آن را در خودرو کلاس S بعدی خود که احتمالا در سال ۲۰۲۱ معرفی می‌شود، اضافه کند. سیستم MBUX یک سیستم چندرسانه‌ای است که غیر از امکانات معمولی سیستم‌های چند رسانه‌ای امکان بازی و سرگرمی را نیز در اختیا کاربران قرار خواهد داد. این سیستم برای اولین بار روی خودروی ۲۰۱۸ کلاس S شرکت بنز نصب شده بود و اکنون شرکت بنز قصد دارد این آپشن را برای کلاس S خود عرضه کند. اما قابلیت‌های خودروی کلاس S 2021 بنز شرکت به سیستم MBUX ختم نمی‌شود و بنز در این خودرو از سیستم تعلیق پیشرفته هوا، فرمان محور عقب و چند آپشن بسیار جذاب استفاده کرده است.

یکی از برترین مواردی که به کلاس S 2021 اضافه شده، استفاده از سیستم E-Active در بدنه این خودرو است که در گذشته در خودرو‌های GLS و GLE بنز شاهد آن‌ها بودیم؛ این سیستم باعث می‌شود خودرو به وسیله یک دمپر که در هر کدام از چرخ‌های آن جاسازی شده بالا و پایین برود و راننده می‌تواند ارتفاع خودرو از زمین را به وسیله این دمپر‌ها تنظیم کند.

کلاس جدید بنز

استفاده از آپشن Pre-Safe در خودروی کلاس S 2021

از دیگر آپشن‌های حیرت‌آور استفاده شده در این خودرو باید به سیستم Pre-Safe اشاره کرد، این سیستم تا فاصله سه اینچ جلوتر از خودرو را اسکن می‌کند تا احتمال تصادف خودرو را به حداقل برساند؛ علاوه بر این، این سیستم با سیستم E-Active در ارتباط است و می‌تواند با توجه به وضعیت جاده ارتفاع خودرو را تغییر دهد.

شاید بتوان گفت مهم‌ترین آپشن موجود در خودرو جدید شرکت بنز به قابلیت فرمان محور عقب مربوط می‌شود که باتوجه به تغییرات فرمان از سوی راننده و باتوجه به وضعیت جاده، زاویه چرخ‌های عقب نیز کمی تغییر خواهد کرد؛ گفتنی است این تغییر زاویه حداکثر تا ۴.۵ درجه اتفاق خواهد افتاد. با این حال برای مشخص شدن قابلیت‌های دیگر موجود در این خودرو باید تا زمان معرفی آن صبر کرد.

بنز 2021

امنیت خودروی کلاس S 2021

شرکت بنز در ساخت این خودرو سعی کرده است تمامی اصول ایمنی را رعایت کند و تا جای ممکن از رسیدن آسیب به سرنشینان خودرو جلوگیری شود. سیستم کمک فنر هوشمند استفاده شده در این خودرو در مواقعی که راننده به طور ناگهانی ترمز می‌گیرد فعال شده و باعث می‌شود تا جای ممکن از وارد شدن نیروی ناگهانی به راننده و سرنشینان پیشگیری شود. گفتنی است حتی با نزدیک شدن یک خودرو از طرفین به خودروی جدید بنز، سیستم کمک فنر هوشمند این خودرو به کار افتاده و خودرو را تا جای ممکن بالا می‌آورد تا در صورت تصادف کم‌ترین آسیب به خودرو وارد شود.

علاوه بر این خودروی کلاس S 2021 تمرکز ویژه‌ای روی امنیت سرنشینان عقب کرده است و در صورت بروز  کوچک‌ترین حادثه‌ای ایربگ‌های عقب باز خواهند شد؛ در ادامه ویدئویی از تست ایمنی و قابلیت‌های خودروی کلاس S 2021 بنز را مشاهده کنید:


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
اتفاقا اين طرح من بود كه به بنز دادم كه موقع سوار و پياده شدن ماشين عين شاسي بلندا بالا بره تا راحت سوار و پياده شد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۵۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
چقدر از پراید کپی برداری اخه بسه دیگه هی اپشن های پرایدو نصب کنین ببینیم چی میشه اخرش