مسلمی خبر داد؛

استاندارد‌های مهارتی کشور به ۶۵۰۰ استاندارد رسید

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: با رونمایی از ۱۰۰۰ استاندارد جدید، تعداد استاندارد‌های سازمان‌ آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به ۶۵۰۰ استاندارد رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ناهید مسلمی معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم رونمایی از ۱۰۰۰ استاندارد آموزشی مهارت اظهار کرد: تمامی استاندارد‌های آموزشی نوین متناسب با نیاز‌های گروه‌های هدف و جامعه تدوین شده‌اند.

او با بیان اینکه ️این استاندارد‌ها شامل سه مجلد پیوست شامل: سند حرفه، استاندارد‌های شایستگی و ارزشیابی است، گفت: ️رویکرد تمامی این استاندارد‌ها تمرکز بر مشاغل نوین و آینده پژوهانه است.

مسلمی با بیان اینکه در حال حاضر ۵ هزار و ۴۰۰ استاندارد مهارتی بر اساس نظام بین المللی آموزش در ۴ سطح مهارت و ۶۵ گروه شغلی بزرگ فعال هستند، ادامه داد: با رونمایی از ۱۰۰۰ استاندارد جدید، تعداد استاندارد‌های سازمان‌ آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان تنها متولی تدوین استاندارد حرفه و ارزشیابی مهارت به ۶۵۰۰ استاندارد رسید.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: استاندارد‌هایی که امروز رونمایی می‌شود شامل استاندارد‌های کشاورزی، صنعت گاز، انرژی، صنعت چاپ و گرافیک، مبلمان و دکوراسیون، گردشگری، دامپروری، طلا و جواهرسازی، مراقبت زیبایی و برق است.

او گفت: تمامی این استاندارد‌ها در هر حوزه در سه جلد آماده شده است و مشارکت ذی نفعان و صاحبان مشاغل را می‌طلبد.

مسلمی بیان کرد: ویژگی اصلی این رویکرد دارا بودن مسیر توسعه حرفه‌ای است، چرا که نقشه راه آموزش را به کارآموزان ارائه می‌دهد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در حال حاضر در کشور شاهد آثار مدرک گرایی منفی در کشور هستیم، گفت: ماحصل این اتفاق این است که نظام آموزشی و مهارتی کشور ما نتوانسته است در نسل‌های سوم و چهارم آموزش گام بردارد.

مسلمی گفت: استاندارد‌های حرفه، زبان مشترک دنیای کار و آموزش است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار