شیر مادر در آینده نوزاد چه تاثیراتی می‌تواند داشته باشد؟

مادر به عنوان اولین عنصر تاثیر گذار در نوزاد، با شیر خود، علاوه بر تاثیرات جسمی در نوزاد بر روح و روان او هم موثر واقع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود امیدیان فوق تخصص نوزادان و مسئول بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان رضوی گفت: انتخاب بین تغذیه نوزاد با شیر مادر یا شیر خشک یکی از بزرگ‌ترین تصمیمات پدر و مادر است.

او افزود: شیر مادر مقادیر زیادی آب و مواد مغذی دارد که حتی در گرم‌ترین و خشک‌ترین آب و هوا در ۶ ماه نخست تولد، کلیه نیاز‌های شیرخوار را برطرف می‌کند و کمک می‌کند تا نوزاد در برابر عفونت‌ها و تعدادی از بیماری‌های مزمن محافظت شود.

این فوق تخصص نوزادان ادامه داد: همچنین از ایجاد بسیاری از آلرژی‌ها نیز جلوگیری می‌کند. نوزادان باید به‌طور انحصاری برای ۶ ماه اول از شیر مادر تغذیه کنند.
 

بیشتربخوانید


امیدیان بیان کرد: بعد از این مدت هم تغذیه با شیر مادر تا ۲ سال توصیه می‌شود چراکه تغذیه نوزاد با شیر مادر می‌تواند یک تجربه فوق‌العاده برای مادر و نوزاد باشد که غذای ایده آل را برای نوزاد فراهم می‌کند و تجربه ویژه پیوند مادر و فرزندی را ایجاد می‌کند.

او درباره فوایدی که تغذیه نوزاد با شیر مادر در آینده او دارد، تصریح کرد: هیچ ماده غذایی در طبیعت قادر نیست مانند شیر مادر تأمین‌کننده نیاز‌های بدن نوازد باشد. این روش تغذیه نوزادان، باعث می‌شود برخی بیماری‌های کوتاه‌مدت در نوزادان کمتر اتفاق بیفتد.

این فوق تخصص نوزادان تاکید کرد: در درازمدت برخی بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی- عروقی، بدخیمی‌ها، آلرژی، آسم و بیماری‌هایی که عمدتاً با سیستم ایمنی بدن در ارتباط هستند در آینده نوزادانی که از  شیرمادر تغذیه می کنند کمتر مشاهده می‌شود.

امیدیان اظهار کرد: علاوه ‌بر همه این موارد، استفاده از شیر مادر برای نوزاد، مزایای روانی و عاطفی ویژه‌ای دارد و این نوزادان از نظر عاطفی باثبات‌تر بوده و آرام‌ترند.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.