راهبرد امنیتی جدید نیروهای عراقی برای پیگرد تروریست‌ها

فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد در شرایط کنونی از راهبرد امنیتی جدیدی برای پیگرد عناصر تروریستی استفاده می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری ناس، فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد تروریست‌های داعش به دنبال سوء استفاده از افزایش دمای هوا در این کشور و شیوع ویروس کرونا برای انجام عملیات‌ تروریستی هستند، لذا این فرماندهی راهبرد امنیتی جدید متناسب با شرایط موجود در پیش گرفته است.

«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد: گروهک‌های تروریستی داعش از طریق هسته‌های خاموش خود که در استان‌های مختلف در حال جابجایی هستند و با استفاده از برخی مخفیگاه‌های خود، درصدد سوء استفاده از افزایش دمای عراق و شرایط بهداشتی ناشی از همه گیری ویروس کرونا برای انجام عملیات‌های تروریستی به ویژه در مناطق بیابانی هستند.

او افزود: گروهک‌های تروریستی داعش گمان می‌کنند با انجام عملیات‌ تروریستی می‌توانند بقای خود را تضمین و بر وضع امنیتی کشور تاثیر بگذارند.

الخفاجی تاکید کرد: نیرو‌های عراقی راهبرد امنیتی جدیدی را که بر اساس داده‌های اطلاعاتی جمع آوری و تنظیم شده از سوی نیرو‌های دستگاه اطلاعات است، برای پیگرد عناصر داعش استفاده خواهند کرد.

او گفت: تمامی دستگاه‌های اطلاعاتی وابسته به سیستم امنیتی عراق با تلاش فراوان به دنبال پیگرد عناصر باقی مانده گروه تروریستی داعش هستند و ائتلاف بین‌المللی نیز با پرواز‌های اطلاعاتی به نیرو‌های امنیتی عراق کمک می‌کند و در صورت درخواست فرماندهی عملیات مشترک، مواضع داعش را هدف قرار خواهد داد.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق همچنین اعلام کرد تمامی یگان‌های نظامی برای پیگرد عناصر داعش با دوربین‌های حرارتی مجهز شده‌اند.

تحسین الخفاجی، سخنگوی عملیات مشترک عراق پیش از این اعلام کرد بود که بغداد برای اجرای برنامه‌های خود به پایگاه‌ها و مشاوران نظامی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا نیازی ندارد و تحویل پایگاه‌های ائتلاف غربی بر طبق برنامه از پیش اعلام شده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار