مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین:

مطالعات خطرپذیری بازار سنتی قزوین انجام می‌شود

  مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: مطالعات جامع خطرپذیری بازار سنتی قزوین از حیث حوادث طبیعی و غیرطبیعی امسال انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، قدرت الله مهدیخانی در نشست شورای مدیریت بحران با بیان اینکه مطالعات جامع خطرپذیری بازار سنتی قزوین از حیث حوادث طبیعی و غیرطبیعی امسال انجام می‌شود، گفت: معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین ماموریت پیدا کرده است که این مطالعات را به نمایندگی از شورای مدیریت بحران استان انجام دهد.

او افزود: این مطالعات نقاط ضعف و قوت در حوزه پیشگیری از حوادث طبیعی و غیرطبیعی در بازار سنتی قزوین شناسایی و برای جلوگیری از حوادث احتمالی یا مهار آن‌ها با کمترین میزان خسارات جانی و مالی کمک می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه بازار سنتی قزوین خطرپذیری بالایی نسبت به حوادث دارد، گقت: باید با هماهنگی، تعامل و همت دستگاه‌های خدمات رسان، نیروی انتظامی، میراث فرهنگی، شهرداری، اتاق اصناف و کسبه تهدیدات و خطرات این مکان را  به عنوان قلب تجاری و اقتصادی استان، کاهش داد.

مهدیخانی در ادامه بر لزوم شناسایی و مدیریت انبار‌های کوچک حاشیه بازار با محوریت آتش نشانی که امکان وقوع حوادثی، چون آتش سوزی در آن‌ها بالاست، تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: نباید از ظرفیت اطلاع رسانی و آموزش به اصناف و شهروندان برای پیشگیری از وقوع حوادث در بازار سنتی قزوین غافل شد و این موضوع باید از سوی شهرداری و اتاق اصناف پیگیری شود.

مهدیخانی افزود: مدیران دستگاه‌های ذیربط درباره کوتاهی در انجام وظایف خود نسبت به وظایف تعیین شده در ستاد مدیریت بحران باید پاسخگو باشند و اگر حادثه و خسارتی ناشی از قصور آن‌ها به وقوع پیوندد به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار