بهره برداری از فاز اول پروژه ارتباطات روستائی یزد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، از پیشرفت ۱۰۰ درصدی و بهره برداری از فاز اول پروژه توسعه ارتباطات روستائی از طریق فیبرنوری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از پیشرفت ۱۰۰ درصدی و اتمام فاز اول پروژه توسعه ارتباطات روستائی از طریق فیبرنوری خبر داد و گفت: با اتمام این پروژه، زمینه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در ۱۱۶ روستای استان فراهم شده است.

او با اشاره به اتمام پروژه فیبرنوری روستایی این استان، افزود: شهریور پارسال عملیات اجرایی پروژه از مرکز مخابراتی شهرستان مهریز آغاز و تا مرکز تلفن روستا‌های بنادکوک دیزه و بیدا خوید ادامه یافت و با اتمام پروژه، در حال حاضر هفت مرکز تلفن ثابت روستایی، ۱۳ سایت اپراتور همراه اول و چهار سایت اپراتور ایرانسل به شبکه پهن باند متصل شده است.

پاکدل هدف از اجرای این پروژه را ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی خدمات پهن باند، ارتقای کیفیت ارتباطات و پهنای باند مراکز و سایت‌های تلفن همراه روستایی، دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات و بهبود کیفیت زندگی و کسب و کار روستاییان، دانست و اظهار داشت: با توجه به پیشرفت ۱۰۰ درصدی و اتمام فاز اول پروژه توسعه ارتباطات روستائی از طریق فیبر نوری زمینه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در ۱۱۶ روستا فراهم شد.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها در نقاط روستایی و کم برخوردار، تصریح کرد: اعتبار پروژه‌های توسعه ارتباطات روستایی از محل اعتبارات توسعه خدمات عمومی روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO) تامین می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار