راه اندازی دبیرخانه شهر جهانی صنایع ‌دستی در شیراز

دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌ دستی در شیراز راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مصیب امیری مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: در راستای برنامه‌های عملیاتی شهرهای جهانی، در اولین قدم بعد از ثبت شیراز به ‌عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی، دستور کار ایجاد دبیرخانه شهر جهانی مورد بررسی قرار گرفت.

او، بیان کرد: بر اساس دستورالعمل وزارتخانه، از ابتدا قرار بر واگذاری دبیرخانه به شهرداری و انتصاب شهردار شیراز به‌عنوان دبیر بود که در این جلسه مورد موافقت اعضا قرار گرفت.

امیری تصریح کرد: پس از آماده شدن مصوبات قانونی ایجاد دبیرخانه جدید در ساختار شهرداری و صدور حکم شهردار به‌ عنوان دبیر شهر جهانی صنایع‌دستی از سوی وزارتخانه میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی در شیراز تجهیز و راه‌اندازی می‌شود.

مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس ادامه داد: با راه‌اندازی دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی در شیراز فصل جدیدی از فعالیت‌ها در راستای حفظ، احیا، آموزش، توسعه و ترویج صنایع‌دستی در شیراز آغاز می شود.

او، افزود: روز ۳۱ تیرماه ۱۳۹۸ شیراز عنوان شهر ملی صنایع‌دستی را در شورای عالی شهرها و روستاهای ملی کسب کرد که در  ۳۰ اسفندماه  پارسال پس از بازدید ارزیابان شورا و ارائه گزارش به شورای مرکزی، شهر شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی انتخاب شد.

امیری اضافه کرد: شیراز دومین شهر جهانی صنایع‌دستی در ایران بوده که این عنوان به دلیل تنوع بالای رشته‌های صنایع‌دستی و ریشه‌دار بودن این رشته‌ها در جغرافیای شهری و نقش مهمی که در جامعه ایفا می‌کند، اعطاشده است.

مدیر کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس اظهار کرد: در ایران تاکنون ۲۳ شهر و روستا واجد عنوان ملی شناخته شده‌اند، از این میان ۱۴ شهر عنوان جهانی را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار