اعضای کانون پرورشی فکری، سفیران محیط زیست

اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، سفیران محیط زیست در خانواده‌ها می‌شوند.

اعضای کانون پرورشی فکری، سفیران محیط زیستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، به مناسبت هفته مشارکت‌های اجتماعی و به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در حفاظت از محیط زیست، تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل حفاظت محیط زیست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی امضا شد.

اکبری مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به معضلات و مشکلات زیست محیطی استان گفت: تنها راه حل این مشکلات نهادینه کردن تفکر حفظ محیط زیست در افراد جامعه است که این امر در سنین پایین مخصوصا کودکان و نوجوانان اثرپذیری بالایی دارد.

او توجه به مصرف درست انرژی، آموزش و اطلاع رسانی مسائل زیست محیطی به کودکان و نوجوانان، جلب مشارکت اعضاء به عنوان آینده سازان کشور برای کنترل و کاهش برخی معضلات زیست محیطی، ایجاد حس مسئولیت پذیری در بین کودکان و نوجوانان، استفاده از توان و ظرفیت آنان در انتقال پیام‌های زیست محیطی به درون خانه و خانواده را از مهمترین اهداف این تفاهم نامه اعلام کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز عنوان کرد: ۴۰ هزار کودک و نوجوان عضو مراکز کانون در استان به عنوان سفیران محیط زیست در خانواده ‌ها یاری گر خواهند بود.

حمیدی از راه اندازی انجمن محیط زیست در کانون استان خبر داد و افزود: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی از جمله مسابقات ملی و بین المللی نقاشی و کارگاه‌های آموزشی در کانون به فرهنگ سازی مسایل زیست محیطی در بین کودکان ونوجوانان کمک کرده است.

انتهای پیام/ ی

برچسب ها: آتش سوزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار