پرداخت ۵۷۵ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ ملی به متقاضیان در کردستان

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کردستان، از پرداخت ۵۷۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ ملی، در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کمال حسینی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کردستان گفت: تا تاریخ ۹۹/۵/۱۵ به ۳۹ واحد تولیدی متقاضی، مبلغ ۵۷۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ ملی جهت تامین سرمایه درگردش و سرمایه ثابت مورد نیاز، مصوب و پرداخت شده است.

او در این خصوص اظهار داشت: پس از ابلاغ اعتبارات تبصره ۱۸ ملی بخش صنعت و شروع عملیات پرداخت این تسهیلات به واحد‌های تولیدی، در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان که به ریاست استاندار برگزار شد، عملکرد بانک‌های عامل استان مورد بررسی قرار گرفت.

حسینی افزود: با توجه به روند کند جذب تسهیلات در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، به دستور استاندار محترم، کارگروه ویژه‌ای به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، تشکیل شد تا ضمن بررسی و رفع مشکلات و موانع موجود، زمینه جذب و پرداخت حداکثری تسهیلات مذکور و تامین منابع مالی مورد نیاز واحد‌های تولیدی فراهم شود.

او در ادامه گفت: پس از تشکیل کارگروه ویژه، بلافاصله جلسات تخصصی با حضور تک به تک بانک‌های عامل، مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط و مجریان طرح‌های تولیدی متقاضی، در محل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری برگزار شد که هر کدام از این جلسات منتج به اخذ مصوبات لازم و تسهیلگری مناسب گردید.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال پیگیری‌های به عمل آمده و رفع مشکلات و موانع، و با همکاری و تعامل خوب بانک‌های عامل در استان، تا تاریخ ۹۹/۵/۱۵ مبلغ ۵۷۵ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به ۳۹ واحد تولیدی مصوب و پرداخت شده است.

شایان ذکر است، تسهیلات تبصره ۱۸ جهت سرمایه در گردش، بازسازی و نوسازی و تکمیل طرح‌های نیمه تمام بخش صنعت با نرخ ۱۲% به متقاضیان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.