سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز:

دختربچه اهوازی در جوی فاضلاب کوی سیاحی غرق شد

احمدی بلوطکی از غرق شدن و جان باختن دختر بچه اهوازی در جوی فاضلاب کوی سیاحی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران احمدی بلوطکی سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز با تایید فوت یک دختربچه به علت غرق‌شدگی در جوی فاضلاب در کوی سیاحی گفت: منطقه کوی سیاحی از جمله مناطقی است که شبکه فاضلاب شهری ندارد و ما بار‌ها در مورد معضلات فاضلاب کوی سیاحی با استانداری، دادگستری، آبفا و... مکاتبه کرده‌ایم.

او اظهار داشت: غرق‌شدگی کودکان در فاضلاب تنها مربوط به اکنون نیست و در سال‌های گذشته نیز موارد غرق‌شدگی در فاضلاب برخی مناطق اهواز رخ داده است و شرکت آب و فاضلاب باید هر چه سریعتر به این معضلات پایان دهد.

احمدی بلوطکی با بیان اینکه طی یک سال گذشته شرکت آب و فاضلاب از محل اعتبارات نفت، قراردادی برای اصلاح شبکه فاضلاب منعقد کرده که اکنون پیمانکار در حال فعالیت است، تصریح کرد:، اما کار به کندی پیش می‌رود و تاکنون تنها ۲۰ درصد پیشرفت داشته است.


بیشتر بخوانید


سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز درخصوص علت غرق شدن این کودک در فاضلاب، افزود: نبود شبکه فاضلاب در منطقه کوی سیاحی سبب شده آب‌های سطحی در انتهای این منطقه در محلی که شکل کانال است جمع شوند و اغلب کودکان در کنار این فاضلاب بازی می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اهالی منطقه از آب کانال برای خنک کردن گاومیش‌های خود استفاده می‌کنند و دام‌های آن‌ها از فاضلاب می‌نوشند، ادامه داد: وجود فاضلاب در منطقه، سلامتی دام و اهالی را تهدید می‌کند. ما به عنوان متولی امر بهداشت تذکرات لازم را خواهیم داد، اما رفع این معضل، خارج از حوزه اختیارات ما است.

او با بیان اینکه در فصل زمستان، بارندگی شدت و حدت فاضلاب را بیشتر و مشکلات عدیده‌ای ایجاد می‌کند، بیان داشت: انتظار می‌رود شرکت آب و فاضلاب به پیمانکاری که اکنون در منطقه فعالیت می‌کند فشار بیارود که زودتر کار را تمام کند، تا دیگر شاهد اینگونه وقایع دردناک نباشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.