رای الیوم گزارش داد:

ترامپ برای منفور کردن آمریکا نیازی به مداخله چین، روسیه و ایران ندارد

اقدامات ترامپ خود به تنهایی برای تخریب وجهه جهانی آمریکا کافی است به طوری که رقبای این کشور نیازی به انجام اقداماتی علیه آن ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اینترنتی رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: ترامپ با این ادعا که مثلث روسیه، چین و ایران در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا مداخله خواهند کرد تا وی را از میدان به در کنند و جلوی پیروزی مجدد او را بگیرند و در آن صورت موجب پیروزی جو بایدن دشمن دمکرات وی خواهند شد، در حال حمله پیشدستانه است و در کنفرانسی خبری گفت چین و ایران در صورت باخت وی به شدت خوشحال خواهند شد.

در این مطلب آمده است: معتقدیم ترامپ در این گفته خود جدی نیست و با این القائات تلاش می‌کند آراء تعداد بیشتری از رأی‌دهندگان نژادپرست را به نفع خودش جذب کند، زیرا آنان همچنان با ذهنیت جنگ سرد و فضای چنین جنگی زندگی می‌کنند و هیچ گونه دوستی در قبال این سه کشور به خصوص روسیه که همچنان از نظر آنان امپراتوری شرور کمونیستی است، ندارند.

رای الیوم در ادامه با اعلام اینکه  چین و روسیه و با درجه پایین تری ایران در صورتی پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری «به شدت شادمان خواهند شد»، نوشت: او برای از بین بردن قدرت آمریکا و تضعیف پیوستگی این کشور که موجب وحدت جغرافیایی و جمعیتی آمریکاست، کار‌هایی می‌کند که این سه کشور توان انجام چنین کار‌هایی را ندارند. او همچنین باعث شده است آمریکا در بیشتر نقاط جهان و بلکه در سراسر جهان منفور باشد.

چهار سال حکومت ترامپ، مجموعه‌ای از شکست‌ها تقریبا در همه زمینه‌ها به استثنای جهش اقتصادی بوده که طی آن میانگین بیکاری کاهش یافت و صنعت تسلیحات رشد کرد و علتش نیز باج خواهی وی از کشور‌های عرب خلیج (فارس) بود بنابراین یافتن یک دستاورد مهم برای ترامپ کار دشواری است.

ترامپ در رویارویی با کرونا شکست مفتضحانه‌ای خورد و مبتلایان در کشورش به مرز پنج میلیون نفر رسید و تعداد فوتی‌ها نیز از مرز ۲۰۰ هزار نفر تا الان فراتر رفته است و بزرگترین شکست نیز عقب‌نشینی او از بیشتر سازمان‌های بین‌المللی و تضعیف پیمان ناتو و ناکامی در سرنگونی و تغییر نظام ایران از طریق محاصره و تحریم‌هایی که در حال دادن نتایج معکوس است.

این روزنامه در ادامه این گزارش با اعلام اینکه «چین و روسیه و ایران، رئیس جمهوری بهتر از ترامپ پیدا نخواهند کرد»، افزود: اگر گزارش‌هایی که نشان می‌دهد روسیه با درز دادن اشتباهات هیلاری کلینتون و تخلفات مالیاتی و حقوقی وی، آن هم چند هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری قبلی آمریکا ضربه سختی به وی وارد کرد، صحت داشته باشد در آن صورت چنین چیزی نشانگر نبوغ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، و دقت ارزیابی‌های سازمان‌های اطلاعاتی او و افراد خردمند راهبردی اوست، زیرا هیچ دوره‌ای بهتر از دوره ترامپ برای گسترش تولید و نوآوری و پیشرفت در روسیه نبوده است. همین مطلب نیز درباره چین نیز صدق می‌کند که در سکوت و درایت بسیار بالا برای رسیدن به ابرقدرتی جهان و به زیر کشیدن آمریکا از ابرقدرتی به آرامی و بدون سرو صدا عمل کرد.

در انتهای این مطلب آمده است: گوی سحرآمیز نداریم و به پیشتازی ده واحدی بایدن بر اساس نظرسنجی‌ها نباید چندان دلخوش بود، زیرا همه نظرسنجی‌ها نشان می‌داد کلینتون هشت واحد از ترامپ جلوتر است، اما پیروزی ترامپ برای همگان غافلگیرکننده بود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار