با هدف پیشگیری از وقوع جرم صورت گرفت؛

تشکیل "شورای راهبردی مبارزه با مفاسد اقتصادی" در مشهد

معاون دادستان مشهد، از تشکیل شورای راهبردی مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی با حضور قضات با سابقه خبرداد و گفت: این شورا با هدف پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام سید جواد حسینی معاون دادستان مشهد در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات پرونده بزرگترین باند کلاهبرداری کشور در فرودگاه مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل شورای راهبردی مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی گفت: این شورا با هدف پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده است.

او با بیان اینکه در این شورا، بسته‌های پیشنهادی پیشگیری از وقوع جرم تهیه می‌شود افزود: این بسته‌ها هنگام ارسال پرونده‌های خاص اقتصادی و اداری به دادگاه با صدور کیفرخواست، ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید

معاون دادستان مشهد عدم وجود سقف برای صدور دسته چک و عدم انجام اعتبارسنجی هنگام صدور دسته‌چک را از جمله نواقصی برشمرد که در سیستم بانکی کشور وجود دارد و منجر به افزایش ورودی پرونده‌های کلاهبرداری به دستگاه قضا شده است.

حسینی با اشاره به انهدام بزرگترین باند کلاهبرداری کشور در مشهد بیان کرد: ماه گذشته با زحمات بسیار زیاد و شبانه روزی پلیس فرودگاه‌های خراسان رضوی و براساس صدور دستور قضایی، چند تن از اعضای باند کلاهبرداری شناسایی و دستگیر شدند.

او با بیان اینکه این پرونده به یکی از شعب ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی دادسرا ارسال شده است، برخی از اتهامات آن‌ها را مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای، جعل اسناد، تحصیل مال از طریق کلاهبرداری تصریح کرد.

معاون دادستان مشهد تاکید کرد: دادستانی و دستگاه قضا در برخورد با مفاسد مختلف از جمله مفاسد اقتصادی هیچ مماشاتی ندارد و با مجرمان برخورد می‌کند.
 
انتهای پیام // م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.