چاپ مقاله عضو هیئت علمی پژوهشگاه تربیت ‌بدنی و علوم ورزشی در مجله معتبر بین‌المللی

مقاله پژوهشی عضو هیئت علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در یکی از مجلات معتبر بین‌المللی با ضریب تأثیر ۱۲.۱ به چاپ رسید.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مقاله ISI  معصومه هلالی زاده عضو هیئت علمی ژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با عنوان: "تأثیر تمرین مقاومتی غیرخطی و مکمل یاری با کورکومین بر مقدار مارکر‌های بیوشیمیایی و ساختار کبد زنان سالمند مبتلابه بیماری کبد چرب غیرالکلی" در نشریه " Journal of Bodywork and Movement Therapies " با ضریب تأثیر ۱۲.۱ پذیرفته و به‌صورت برخط به چاپ رسید.

هلالی زاده در تشریح موضوع این مقاله اظهار کرد: تمرکز اصلی این مقاله بر شیوع بیماری کبد چرب غیرالکلی است که رفته‌رفته با افزایش سن و کهولت سن افزایش می‌یابد.

او گفت: این مقاله نشان داد تمرینات مقاومتی غیرخطی به‌عنوان یک مداخله نوین در کنار مکمل یاری با مواد طبیعی حاوی ترکیبات ضدالتهابی نظیر گیاه دارویی کورکومین، در پیشگیری و کنترل این بیماری مزمن به‌عنوان مداخلات غیر دارویی و غیرتهاجمی اثرات سودمند بالقوه‌ای ایجاد می‌کنند و در محافظت و کاهش التهاب این ارگان نقش قابل‌تأملی ایفا می‌کنند.


بیشتر بخوانید


گفتنی است؛ این مجله در چارک دوم (Q۲) نشریات قرار دارد و علاقه‌مندان جهت دسترسی به این مقاله می‌توانند به آدرس الکترونیکی www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S۱۳۶۰۸۵۹۲۲۰۳۰۰۴۴۹ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار