دادستان کرمان:

کار رسانه انعکاس اخبار است نه مچ گیری از مدیران/قضیه تخریب قلعه شیوشگان در دستور کارقضایی است

سالاری گفت: کار رسانه باید انعکاس اخبار ونه مچ گیری از مدیران باشد چرا که مدیران بعضا تصور می‌کنند رسانه به قصد تخریب به مسائل کاری آن‌ها ورود می‌کند.

دیدار دادستان کرمان با اعضای باشگاه خبرنگاران کرمان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دادخدا سالاری دادستان عمومی وانقلاب کرمان ظهر امروز در بازدید از باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان در جمع اعضای باشگاه خبرنگاران گفت: رسانه‌ها دربحث مطالبه گری به نفع مردم تلاش‌های خوبی دارند وگا‌ها اثراتی قوی‌تر از دستگاه‌های اجرایی برجای می‌گذارند.

او با بیان اینکه برخی مطالبات مردمی به روزمرگی افتاده است افزود: شاید در معابر شهری چاله و نازیبایی‌هایی باشد که برای مردم عادی به مسئله روزمره تبدیل شده اما از نگاه خبرنگار این مسئله پی گیری وبه سامان مربوطه می‌رسد و این تفاوت نگاهِ خبرنگار با مردم عادی است.

سالاری با اشاره به اینکه باشگاه خبرنگاران رسانه زیرمجموعه صداوسیما است گفت: اعتبار و اعتمادی که نزد مردم برای اخبارصدا وسیما هست شاید در دیگر رسانه‌ها کمرنگ‌تر باشد.

او تصریح کرد: مردم در نهایت خبرهای  موثق را از صدا وسیما پی گیری می‌کنند.

دادستان کرمان بیان داشت: مسئولان نیز با این دید که اگر مطلبی از اشکالات کاری آنان رسانه‌ای شود، نباید با جنبه بازدارندگی به این موضوع نگاه کنند ، بلکه باید توجه بیشتری به وظایف واقدامات حوزه کاری شان داشته باشند.

سالاری با انتقاد از برخی بخشی نگری‌ها دراین حوزه گفت: کار رسانه باید انعکاس اخبار ونه مچ گیری از مدیران باشد چرا که مدیران بعضا تصور می‌کنند رسانه به قصد تخریب به مسائل کاری آن‌ها ورود می‌کند.

او با اشاره به اینکه زبان بیان رسانه‌ای مطالب تاثیر زیادی در رفع نواقص ومشکلات دارد، تاکید کرد: بعضا انعکاس اخبار ومشکلات به ایجاد زاویه بین مدیران ورسانه‌ها منجر می‌شود که می‌توانست با بیان نرم‌تر به نتایج بهتری رسید.

دادستان عمومی وانقلاب کرمان تصریح کرد: طبق بیان رهبر انقلاب اگر بخواهیم امور پیگیری شود باید از طریق هنر باشد وما خبرنگاران را هنرمندان عرصه اطلاع رسانی ومطالبه گری می‌دانیم.

او پرداختن به معاریف را حلقه مفقوده مطالبه گری رسانه‌ها دانست وتاکید کرد: اگر کار‌های خوبی که مسئولان انجام می‌دهند دیده نشود وصرفا به جنبه‌های انتقادی پرداخته شود بعضا نتیجه عکس می‌دهد.

سالاری با اشاره به رتبه بالای باشگاه خبرنگاران جوان کرمان دربازدید اخبارکشوری گفت: یکی از دلایل موفقیت جوان گرایی و استفاده از انرژی جوانی در نیرو‌های باشگاه خبرنگاران است چرا که با کمترین امکانات بیشترین خروجی را دارند.

او افزود: برخی گزارش‌های باشگاه خبرنگاران مبنای پیگیری مطالبات دادستانی است.

سالاری در خصوص سوال خبرنگار باشگاه درباره مطالبه مردمی برای جلوگیری از تخریب قلعه شیوشگان گفت: پرونده‌ای در این خصوص با مطالبه عمومی و ورود دادستانی تشکیل شده و در حال پیگیری مسئله هستیم وبه محض حصول نتیجه آن را رسانه‌ای می‌کنیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
کدام پیگیری؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار