اتحادیه انجمن‌های میراث فرهنگی کرمان راه اندازی می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی، استان کرمان گفت: به زودی اتحادیه انجمن‌های میراث فرهنگی استان کرمان راه اندازی می‌شود.

اتحادیه انجمن‌های میراث فرهنگی کرمان راه اندازی می‌شود به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   فریدون فعالی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در دیدار با اعضای انجمن‌های مردم نهاد میراث فرهنگی کرمان ضمن تبریک سالروز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی گفت: راه اندازی اتحادیه انجمن‌های میراث فرهنگی، در هم افزایی و اتحاد بین انجمن‌ها تاثیر بسزایی دارد.

او با اشاره به اینکه کارگروهی با مجموعه افرادی که دارای توانایی‌های مختلفی هستند،خروجی مثبتی خواهد داشت، افزود: امیدواریم به این امر مهم از سوی انجمن‌ها بیشتر پرداخته شود و این اداره کل هم در کنار شما خواهد بود؛ زیرا نتایج این همکاری و همیاری‌ها به شکوفایی فرهنگ و صنعت گردشگری استان منجر خواهد شد.

فعالی به اهمیت حضور افراد متخصص در اتحادیه انجمن‌های میراث فرهنگی اشاره و بیان داشت: خوشبختانه انجمن‌های میراث فرهنگی از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند به عنوان بازوی اجرایی قوی در کنار اداره کل میراث فرهنگی قرار گیرند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان تصریح کرد: با توجه به علاقه ذاتی و پشتکاری که در انجمن‌های مردم نهاد این استان وجود دارد، این اتحادیه می‌تواند به عنوان پایلوت در سطح کشور معرفی شود.

او با بیان اینکه تاکنون بیش از ۷۰ درصد فرآیند ثبت اتحادیه انجمن‌های میراث فرهنگی طی شده است، افزود: باید بخشی از ماموریت‌های این اداره کل به اتحادیه سپرده شود تا با تهیه طرح و ارائه آن‌ها در گروه کاری میراث فرهنگی به این ماموریت‌ها جامه عمل پوشانده شود.

فعالی با اشاره به اینکه این اداره کل بدون همکاری انجمن‌ها نمی‌تواند رسالت مدیریتی خود را به انجام رساند، بیان داشت: انجمن‌ها در صورت داشتن برنامه‌ای منسجم و هماهنگ می‌توانند به تحولات صنعت گردشگری کرمان کمک زیادی کنند.

او با بیان اینکه انجمن‌ها باید با رفع نواقص و افزایش نقاط قوت، متفاوت‌تر و قوی‌تر از سال‌های گذشته عمل کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت در حال کوچک شدن است، بدون شک بیشتر کار‌ها به انجمن‌های مردم نهاد واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار