تولید بیش از ۲ هزار تن گوشت مرغ در نی ریز

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه، ۲ هزار و ۲۶۰ تن گوشت مرغ در شهرستان نی ریز تولید و به بازار عرضه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا بصیری مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه از یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۴۹۲ قطعه جوجه ریزی، ۲ هزار و ۲۶۰ تن گوشت مرغ در شهرستان نی ریز تولید و به بازار عرضه شده است.

او تصریح کرد: از مجموع ۴۴ واحد مرغداری موجود، ۴۰ واحد فعال و ۴ واحد با ظرفیت کل ۳۶ هزار و ۹۰۰ قطعه جوجه، غیرفعال هستند.

بصیری با اشاره به اینکه ظرفیت واحد‌های مرغداری شهرستان برای هر دوره جوجه ریزی در مجموع یک میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه و در سال ۵ میلیون قطعه است، افزود: علاوه بر ۴۴ واحد مرغداری، ۲ واحد پرورش بوقلمون به ظرفیت ۷ هزار قطعه و تولید ۲۰۵ تن گوشت بوقلمون و یک واحد صنعتی پرورش کبک به ظرفیت ۱۵ هزار قطعه با تولید ۱۴.۸ تن گوشت کبک در سال در نی ریز فعال هستند که محصولات آن‌ها علاوه بر بازار داخل شهرستان، به مرکز استان و شهر‌های همجوار نیز عرضه می‌شود.

او با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت سفید در دنیا ۱۵ کیلوگرم است، اضافه کرد: میانگین سرانه مصرف گوشت سفید در ایران بیش از ۳۲ کیلو گرم و در شهرستان نی ریز ۲۹.۵ کیلوگرم است و ما با مازاد تولید گوشت مرغ مواجه هستیم.

بصیری تصریح کرد: در حال حاضر کمبود نهاده‌های طیور در نی ریز بزرگترین مشکل مرغداران شهرستان است که چنانچه محقق شود، بخش اعظمی از مشکلات تولید کنندگان رفع خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تولید گوشت ، گوشت مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار