محرم امسال؛ بدون آیین‌های سنتی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌ جنوبی گفت: به منظور جلوگیری از تجمعات، امسال مراسم سنتی ماه محرم در خراسان جنوبی برگزار نخواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، حجت ‌الاسلام رضایی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به شرایط خاص ماه محرم امسال، گفت: امسال در تمامی برنامه‌ها اولویت تأمین سلامت مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قوانین منتشر شده از سوی ستاد ملی کرونا خواهد بود.

او افزود: دشمن برای مقابله با راه اهل بیت (ع) در طول تاریخ همواره برنامه داشته و امسال نیز بر روی موضوع عزاداری ماه محرم برنامه‌ریزی کرده است.

حجت الاسلام رضایی اظهار کرد: برای برگزاری مطلوب برنامه‌ها، ستادی به عنوان ستاد محرم با ۱۵ کارگروه از جمله کارگروه مساجد، آموزش، رسانه، هیئت، هنر، مبلغین، اهل سنت، کتاب و کودک و نوجوان، قرآنی، ارتباطات و ارزشیابی  در استان تشکیل شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با تاکید بر جلوگیری از تجمعات در مراسم‌های این ماه، تصریح کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌ها در ماه محرم براساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او بیان کرد: ضدعفونی کردن مکرر فضای بسته هیئت‌ها، دقت در فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از فضای باز پارک‌ها برای برگزاری مراسم، استفاده از ماسک و دستکش و همچنین استفاده از وسایل شخصی از جمله مواردی است که در برگزاری مراسم امسال رعایت خواهد شد.

رضایی ادامه داد: ایستگاه‌های صلواتی نیز برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند به جای توزیع شربت و چای، در نذورات خود تغییر داده و ماسک و دستکش توزیع کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امسال براساس شرایط مردم می‌توانند در نذورات خود تغییر دهند، عنوان کرد: به منظور جلوگیری از تجمعات چند هزار نفری، امسال مراسم قتلگاه که هر ساله در روز عاشورا در بیرجند برگزار می‌شد و همچنین مراسم سنتی، مانند بیل‌زنی در خوسف برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار