استقبال دبیر کل سازمان ملل از توافق رژیم صهیونیستی با امارات

آنتونیو گوترش ضمن استقبال از توافق رژیم صهیونیستی با امارات مدعی شد که امیدوار است این امر به تحقق یک راه حل برای تشکیل کشور دو دولتی با فلسطینیان نیز کمک کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی آی ۲۴، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد از توافق اسرائیل با امارات استقبال کرده و مدعی شده است که امیدوار است این امر به تحقق یک راه حل برای تشکیل کشور دو دولتی با فلسطینیان نیز کمک کند.

امارات و رژیم صهیونیستی در روز پنج‌شنبه از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ضمن دلالی این توافق آن را به اصطلاح «توافق ابراهیم» لقب داده است.

سخنگوی گوترش گفت: دبیرکل از این توافق نامه استقبال می‌کند. او اظهار امیدواری کرده است که این توافق فرصتی برای سران اسرائیل و فلسطین ایجاد کند تا دوباره درگیر مذاکرات معناداری شوند که در راستای قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل، حقوق بین الملل و توافق‌های دو جانبه، راه حل دو دولتی را تحقق بخشد.

این مقام به نقل از گوترش گفت الحاق کرانه باختری که قرار است به حالت تعلیق درآید، در‌ها را به طور مؤثر می‌بندد و مذاکرات دو جانبه را نابود خواهد کرد و چشم انداز کشور فلسطین پایدار را در قالب دو دولتی نابود می‌کند.

در حالی که بحرین این توافق را به عنوان "یک قدم تاریخی برای تقویت ثبات و صلح در منطقه معرفی کرده است، مقامات فلسطین آن را «خنجر در پشت» توصیف کردند و سفیر خود در امارات را فراخواندند.

جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ نیز در توضیح این توافق مدعی شد احتمالا کشور‌های عربی بیشتری با رژیم صهیونیستی به توافق صلح خواهند رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
مزدوری بیش نیست
مگر میتواند چیز دیگری بگوید
برکنار میشه
از پست و مقام میافتدد
با وجود اینکه عجوزه ای بیشتر نبست
ولی به مال دینا چسبیده
آخرین اخبار