چرا نیاز به اقتدار منطقه‌ای داریم؟/۳

مالکی: اقتدار ایران در منطقه معادلات آمریکا درباره داعش را بر هم زد

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: اقتدار ایران در منطقه معادلات آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی درباره داعش را بر هم زده و رویای شیرین آنها را به کابوس تبدیل کرد.

مالکی: اقتدار ایران در منطقه معادلات آمریکا درباره داعش را بر هم زدفداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لزوم افزایش اقتدار ایران در منطقه گفت: در همه قاره‌های جهان و در تمام دوران‌ها، رقابت‌های منطقه‌ای وجود داشته و دارد، جمهوری اسلامی ایران نیز از آنجایی که منطقه موقعیت استراتژیک و تجاری بالایی دارد باید به عنوان یک قدرت، از اقتدار و موقعیت خود در این محدوده جغرافیایی دفاع کند.

وی افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که باید منطقه را ترک کنند، چرا که نظم و امنیت آن را سلب کرده‌اند. بنابراین باید سوال کرد که این جغرافیا چه چیزی دارد که آمریکایی‌ها با گذشت ۱۸ سال شر خود را از سر آن کم نمی‌کنند؟ آمریکا سالیان سال است که با حضور خود چیزی جز بدبختی و نا امنی برای کشور‌هایی مانند پاکستان، افغانستان و سوریه رقم نزده است.

مالکی تصریح کرد: این حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است که در کنار کشور‌های همسایه و منطقه قرار گرفته تا با اقتدار نظامی خود شر مزاحمان را از منطقه کم کرده و از موقعیت استراتژیک و اقتصادی منطقه بهره ببرد و البته این امر هیچ ربطی به کشور‌های دیگر ندارد.

قدرت گرفتن ایران مزاحمت و تهدیدی برای دیگر کشور‌ها تلقی نمی‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد: حقیقت این است که اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه معادلات آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی درباره داعش را بر هم زده و رویای شیرین آنها را به کابوس تبدیل کرد. داعش با استراتژی از پیش تعیین شده توسط آمریکا و هم پیمانانش ماموریت داشت تا کشور‌های اسلامی خصوصا جمهوری اسلامی ایران را نابود کند، اما قدرت ایران و فرماندهی بی بدیل سردار سلیمانی همه نقشه‌های دشمنان را بر باد داد و آنها را زمین گیر کرد.

وی با بیان اینکه قدرت گرفتن ایران مزاحمت و تهدیدی برای دیگر کشور‌ها تلقی نمی‌شود، گفت: ایران نمی‌خواهد با لشکرکشی زور خود را به رخ کشور‌های منطقه بکشد، بلکه هدف این است که کشور‌های سلطه طلبی مانند آمریکا احساس راحتی نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار