ساماندهی مراکز جمع آوری شیر در شهرستان قاینات

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات گفت: شبکه دامپزشکی به عنوان یکی از ارگان‌های نظارتی در جهت ساماندهی مراکز جمع آوری شیر پیگیر است.

محمودی رئیس شبکه دامپزشکی قاینات  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: هم اکنون جمع آوری و حمل بخشی از شیر تولیدی در شهرستان به صورت سنتی است که می‌تواند مخاطرات بهداشتی زیادی ایجاد کند.

او افزود: شبکه دامپزشکی به عنوان یکی از ارگان‌های نظارتی با هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ها در جهت ساماندهی مراکز جمع آوری شیر پیگیر بوده و اکنون اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجام است.

محمودی اظهار کرد: با توجه به اینکه عمده تولیدات شیر این شهرستان در گاوداری‌های صنعتی به مصرف صنایع لبنی می‌رسد از کیفیت و نظارت بهداشتی سطح بالایی برخوردار است.


بیشتر بخوانید

 


رئیس شبکه دامپزشکی قاینات بیان کرد: مراکز جمع آوری شیر، تولیدات واحد‌های کوچک و سنتی را پس از انجام آزمایشات اولیه به منظور اطمینان از کیفیت حداقلی شیر، برای ارسال به کارخانجات تجمیع می‌کنند.

او ادامه داد: این مراکز برای رعایت مسائل بهداشتی در واحد‌های خود باید توسعه و بهسازی تجهیزات مانند صافی‌ها و ظروف استیل و بهداشتی، آموزش پرسنل، ایجاد بایگانی اسناد، جلوگیری از ورود حشرات و جانوران به محیط داخلی را انجام دهند.

محمودی بیان کرد: از مهمترین عواملی که در برنامه ساماندهی مراکز جمع آوری شیر باید مد نظر قرار گیرد استقرار مسئول فنی است.

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات ادامه داد: اهمیت این موضوع تا جایی است که هرگونه فعالیت این مراکز بدون حضور مسئول بهداشتی دامپزشکی ممنوع بوده و منجر به پیگیری شبکه دامپزشکی خواهد شد.

او عنوان کرد: در حال حاضر ۵ مرکز جمع آوری شیر در سطح شهرستان در حال فعالیت است که متاسفانه در چند سال اخیر میزان دریافت شیر این مراکز به شدت افت کرده است.

محمودی افزود: شبکه دامپزشکی شهرستان با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی موجود پیگیر قرارداد و بکارگیری مسئولین بهداشتی در این مراکز بوده و به هیچ عنوان از اجرای قانون کوتاه نخواهد آمد.

رئیس شبکه دامپزشکی قاینات تصریح کرد: به مسئولین فنی شاغل در این مراکز نیز توصیه می‌شود همانند خیل کثیری از همکاران مسئول فنی در بخش‌های مختلف دامپزشکی با اقدامات و نظرات سازنده و کارشناسی شان باعث افزایش کیفیت خدمات شوند و با کاهش هزینه‌های غیرضروری به توجیه اقتصادی آن‌ها کمک نمایند.

او عنوان کرد: به منظور ساماندهی این مراکز و با هماهنگی‌های صورت گرفته مقرر شد تعدادی از مرکز که فعالیت پاره وقت دارند با یک مسئول بهداشتی قرارداد ببندند تا ضمن اجرای قانون نظارت بهداشتی بر این مراکز، در هزینه‌های آن صرفه جویی گردد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار