پرداخت تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری

با جذب تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، هشت هزار طرح در چهارمحال و بختیاری به مرحله اجرا رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید حفیظ الله فاضلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: با جذب ۳۷۵ میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، هشت هزار طرح در استان به مرحله اجرا رسید.

او افزود: تمامی تسهیلات اختصاص یافته در مسیر هدف طرح هدایت شده و انحراف در تسهیلات مشاغل روستایی و عشایری در استان کمتر از هفت درصد است.


بیشتر بخوانید


فاضلی اضافه کرد: بر اساس آخرین گزارش‌های موجود ۳۲۹ هزار نفر جمعیت فعال در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۲۷۲ هزار نفر شاغل هستند.

او آمار رسمی تعداد بیکاران استان را ۴۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با وجود افزایش ۱.۱ درصد نرخ مشارکت اقتصادی در استان در سال گذشته، اما نرخ بیکاری استان از ۱۷.۴ درصد در پایان سال ۹۷ به ۱۵.۳ درصد کاهش یافت که این مهم متاثر از طرح‌های اشتغالزایی دولت بوده است.

فاضلی از صدور مجوز برای اجرای یک هزار و ۱۰۰ شغل خانگی در استان خبر داد و افزود: تمامی تسهیلات اختصاص یافته به استان در حوزه مشاغل خانگی جذب شده است.

او اظهار داشت: سه هزار کارگر آسیب‌دیده از کرونا در استان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

فاضلی خاطر نشان کرد: در حال حاضر چهار هزار و ۵۰۰ کارگر در استان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که از این تعداد سه هزار کارگر آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا هستند.

او افزود: همچنین ۲۱۰ هزار خانوار در استان از یارانه کمک‌معیشتی برخوردار هستند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار