برگزاری نخستین محفل ادبی ترنم در کرمان

نخستین محفل ادبی ترنم با حضور جمعی از شاعران برجسته و مسئولان کتابخانه های استان کرمان در محل کتابخانه ملی پارک ریاضیات برگزارشد.

احمد وفایی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: محفل ادبی ترنم با حضور ۱۶ شاعر از سراسر استان در محل کتابخانه مرکزی کرمان برگزار شد.

او افزود: قرار است، این محافل در بیش از ۱۰۰ کتابخانه‌ی استان انجام شوند.

وفایی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های این مراسم سیاستگذاری و برنامه‌ریزی راهبردی و تصمیم‌گیری برای محافل ادبی در استان است.

او بیان داشت: آغاز این برنامه‌ها، امروز رسماً در محل کتابخانه مرکزی بود و برگزاری این محافل پیوسته است که در شهرستان‌ها و مرکز استان در همه کتابخانه‌ها برگزار می‌شود.

وفایی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان، مراکز فرهنگی هستند، گفت: کتابخانه‌ها جدای از کار کتابداری و خدمات ارائه و امانت کتاب باید با برنامه ریزی و با حضور نویسندگان، شعرا و اُدبا به ویژه معرفی شاعران استانی، فضای کتابخانه‌ای را به پایگاه‌های فرهنگی هنری تبدیل کنند.

وفایی افزود: اعضای کتابخانه‌ها بیش از ۱۳۰ هزار عضو در استان هستند که باید در این محافل از حضور نویسندگان، شعرا و ادبای استانی در جلسات نقد و بررسی کتاب قبل و بعد از آفرینش آثار استفاده شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار