برخورد با متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزی

فرماندار کرمانشاه با هشدار به صاحبان طرح‌های گلخانه ای، گفت : با متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزی در کرمانشاه برخورد جدی می‌شود.

برخورد با متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه با بیان اینکه از سال ۱۳۹۴ و در طول پنج سال گذشته ۳۱۴ طرح گلخانه‌ای در حوزه شهرستان کرمانشاه مجوز تاسیس گرفته‌اند، گفت : در این مدت ۲۲ واحد از این واحد‌های گلخانه‌ای به بهره برداری رسیده، دو مورد به دلیل عدم شروع کار اجرایی جوازشان ابطال شده و مابقی پروژه‌ها بین ۲۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

او گفت : از ۳۱۴ طرح گلخانه‌ای که مجوز احداث گرفته‌اند ۱۴۶ طرح آن‌ها تاکنون هیچ اقدام اجرایی نداشته اند و این یعنی بیش از نیمی از طرح‌ها هنوز عملیات اجرایی آن ها شروع نشده است.

رنجبر با اشاره به تشکیل کمیته‌ای برای بررسی دلایل کند بودن احداث گلخانه‌ها در حوزه شهرستان کرمانشاه، افزود: این کمیته با حضور نمایندگانی از فرمانداری، جهاد کشاورزی، امور آب و ... وضعیت احداث گلخانه‌هایی که مجوز گرفته اند، اما پس از مدت طولانی کار اجرایی خود را آغاز نکرده اند مورد بررسی و پس از دادن مهلتی کوتاه نسبت به ابطال جواز تاسیس آن افرادی که عملیات اجرایی احداث گلخانه خود را شروع نکرده‎‌اند، اقدام خواهد شد.

او ادامه داد: به افرادی که مجوز احداث گلخانه دریافت کرده، اما تاکنون عملیات اجرایی گلخانه‌های خود را شروع نکرده اند اخطار می‌دهیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به تعیین تکلیف طرح خود اقدام کنند.

فرماندار کرمانشاه هدف از این اقدام را جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی عنوان کرد و افزود: متاسفانه دیده شده برخی از افرادی که جواز تاسیس گلخانه گرفته اند به جای احداث گلخانه اقدام به ساخت خانه باغ تفریحی کرده اند که این موضوع خلاف سیاستگذاری‌های بخش کشاروزی مبنی بر جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی است.

او گفت: متخلفان بدانند با جدیت با تخلفات مرتبط با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در حوزه شهرستان کرمانشاه برخورد می‌شود.

رنجبر از بنگاه‌های معاملات ملکی هم درخواست کرد تا به هیچ عنوان اراضی با کمتر از پنج هزار مترمربع را معامله نکنند تا از تغییر کاربری اراضی کشاورزی که سرمایه‌های کشور هستند جلوگیری شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.