پل‌های تاریخی خداآفرین مرمت می‌شود

مدیرکل میراث ‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از مرمت پل‌های تاریخی خداآفرین با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی و آب منطقه‌ای استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، حمزه زاده مدیرکل میراث‌ فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در دیدار با مدیرعامل آب منطقه‌ای استان، با اشاره به این‌که مرمت اضطراری پل‌های تاریخی خداآفرین به‌صورت مشترک در دستور کار این دو مجموعه قرار گرفته است،گفت: در خصوص مرمت پل‌های خداآفرین با توجه به تفاهم‌نامه مشترک مابین این اداره کل و آب منطقه‌ای استان در آینده‌ای نزدیک شاهد اتمام مطالعات فنی و مرمتی پل‌ها توسط کارشناسان خواهیم بود.

او گفت: پس از اتمام مطالعات، نحوه انحراف آب رودخانه و نحوه تخصصی مرمت پل‌ها به منظور آغاز عملیات اجرایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حمزه‌زاده در خصوص ایجاد موزه آب در تبریز نیز، گفت: با توجه به وجود اشیای واجد ارزش مربوط به حوزه آب و آبرسانی در استان، اداره کل میراث‌فرهنگی و آب منطقه‌ای استان ، راه‌اندازی موزه آب را در دستور کار قرار داده است.

او با اشاره به اهمیت آیین‌های سنتی مربوط به آب و بهره‌برداری از آن در استان، گفت: با توجه به قدمت اجرای آیین‌های سنتی مربوط به آب و نحوه بهره‌برداری از آن در استان، این اداره کل با همکاری آب منطقه‌ای، ثبت معنوی آیین‌های سنتی مربوط به آب، مالکیت و نحوه بهره‌برداری از آن به عنوان میراث ناملموس را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار