روسیه: سران آمریکا از ناکامی رویکرد اعمال فشار و باج‌خواهی خود آگاه هستند

معاون وزیر خارجه روسیه از سران آمریکایی خواست به جای دنبال کردن رویکرد‌های یکجانبه گرایانه، به نتایج مثبت نشست پیشنهادی ولادیمیر پوتین فکر کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ریانووستی، در پی پاسخ منفی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به برگزاری نشست پیشنهادی همتای روس خود در خصوص تحریم‌های تسلیحاتی ایران، دیپلمات ارشد وزارت خارجه روسیه از واشنگتن خواست تا به جای کارشکنی در مسیر برجام، عواید مثبت این نشست را مدنظر قرار دهد.

معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اهمیت طرح پیشنهادی ولادیمیر پوتین در خصوص مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران، گفت این مسئله تا حدی اهمیت دارد که نباید به بعد موکول شود.

سرگئی ریابکوف با تاکید بر واقعی و ملموس بودن طرح پیشنهادی رئیس جمهور روسیه گفت مسکو همچنان تلاش می‌کند تا راهکاری را برای حل مسائل منطقه پیدا کند. این مقام وزارت خارجه روسیه با انتقاد از رویکرد یکجانبه گرایانه دولت آمریکا گفت مقامات واشنگتن به خوبی می‌دانند که رویکرد‌های باج خواهی و فشار آن‌ها نتایج دلخواهشان را در پی نداشته است.

معاون وزیر خارجه روسیه روز یکشنبه نیز اعلام کرد به‌رغم مخالفت‌های دولت آمریکا با طرح رئیس جمهور روسیه در خصوص تحریم‌های تسلیحاتی ایران، این موضوع همچنان بر روی میز مذاکره و قابل پیگیری است.

رئیس جمهور روسیه روز جمعه پیشنهاد کرده بود نشست فوق العاده پنج کشور عضو دائم شورای امنیت با مشارکت ایران و آلمان برای بررسی تحریم‌های تسلیحاتی تهران برگزار شود. پوتین افزود: ما به طور کلی به توافقنامه هسته‌ای ایران پایبندیم و خواستار حفظ برجام هستیم. ما خواستار بحث و تبادل نظر درباره مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار