احداث ۱۰۳ کیلومتر کمربند حفاظتی در اراضی ملی استان سمنان

طرح کمربند حفاظتی به عنوان یکی از روش‌های حفر کانال، نصب سیم خاردار و احداث بنچ مارک بتنی بمنظور تفکیک اراضی ملی ازمستثنیات قانونی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا عبدوس سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اینکه طرح کمربند حفاظتی به عنوان یکی از روش‌های حفر کانال، نصب سیم خاردار و احداث بنچ مارک بتنی بمنظور تفکیک اراضی ملی ازمستثنیات قانونی ایجاد می‌شود گفت: از سال ۱۳۹۳ تاکنون ۱۰۳ کیلومتر کمربند حفاظتی در بین اراضی ملی با مستثنیات قانونی اشخاص در استان سمنان ایجاد شده که امسال ۶۷ کیلومتر دیگر به آن اضافه می‌گردد.

او افزود: سال گذشته نیز ۱۳ کیلومتر کمربند حفاظتی به صورت بنچ مارک بتنی در زیر حوضه‌های آبخیز مصوب و مطالعه شده شهرستان‌های تابعه استان اجرا شد.

حمیدرضا عبدوس ادامه داد:در راستای اقدامات جهشی ابلاغی ریاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری، آبخوانداری و سایر اعتبارات ملی در سال جاری ۶۷ کیلومتر دیگر از عرصه‌های ملی برای احداث کمربند حفاظتی شناسایی و مکان یابی شده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.