مدیرکل اوقاف گیلان:

اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی / پخش عزاداری های بقاع متبرکه از طریق فضای مجازی و شبکه‌ استانی

جت الاسلام علیزاده گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و برنامه‌های متنوع عزاداری در ۵۰۰ بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام ستار علیزاده ، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و برنامه‌های متنوع عزاداری، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، انتشار روضه خوانی در فضای مجازی در ۵۰۰ بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

او با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و لزوم رعایت تدابیر بهداشتی، انتظامی و رعایت دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در برنامه‌های عزاداری، افزود: امسال باید فرهیختگی و شعور حسینی هیئت‌های عزاداری به نمایش گذاشته شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید نقشه راه ماست گفت: لازم است وجهه حسینی جامعه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ادامه یابد.

حجت الاسلام علیزاده، در ادامه به نقش بقاع متبرکه ترویج شعائر مذهبی و معارف عاشورایی مکتب امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: هویت دینی و ملی ما با امامزادگان و بقاع متبرکه گره خورده است، امامزادگان به نوعی محل برگزاری مراسم هیئت‌های مذهبی هستند.

او گفت: هیئت‌های مذهبی باید وجه ولایت‌پذیری را نشان دهند و با دفاع جانانه از فرمایشات مقام معظم رهبری، باعث تقویت انقلاب در این مسیر شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان،  با اشاره به تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم‌های مذهبی در فضای باز، افزود: ازدحام توامان با آلودگی، حق الناس است و هیئت‌های مذهبی در بقاع شاخص مستقر و از ظرفیت فضا‌های روباز موجود در بقاع برای عزاداری استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام علیزاده گفت: بر همین اساس ۵۰۰ بقعه متبرکه مجری سوگواره بصیرت عاشورایی بوده و مراسم عزاداری در ۹۹ بقعه متبرکه گیلان که دارای شرایط برای برگزاری مراسم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی هستند با توجه به این نکته که در هر شهرستان نحوه و حدود برگزاری مراسم منوط به اجازه از ستاد کرونای شهرستان است، انجام می‌شود.

او با بیان اینکه زمان مراسم کوتاه، پرمحتوا بوده و مراسم هم کم جمعیت و بدون پذیرائی برگزار می‌شود، افزود:در مناطق قرمز کاروان‌های عزاداری و تعزیه خوانی بدون ازدحام و تجمع برپا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: همچنین برنامه‌هایی که در بقاع متبرکه برگزار می‌شود از طریق فضای مجازی و شبکه‌ استانی پخش خواهد شد.

حجت الاسلام علیزاده، با اشاره به طراحی برنامه برای حضور فعال در فضای مجازی در ایام محرم، افزود: ۴۰ مبلغ و روحانی برای تبلیغ در این ایام، به روستا‌های محروم و کم برخوردار اعزام می‌شوند.

او با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی تنها به عزاداری منحصر نیست ، گفت: این طرح بخش‌های مختلفی از جمله سیاهپوش کردن معابر و بقاع متبرکه، محافل قرآنی، روضه‌های خانگی، توزیع نان صلواتی، تهیه و توزیع غذای گرم برای مراکز درمانی، ضبط و پخش برنامه مذهبی و فرهنگی در فضای مجازی و توزیع بسته‌های معیشتی و ملزومات بهداشتی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان افزود: در شرایطی که عزاداری در همه مناطق امکان پذیر نیست، تمرکز خدام و هیئت امنای بقاع متبرکه و عزاداران و خیرین در مناطق پرخطر از نظرشیوع کرونا به سمت تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و ملزومات بهداشتی معطوف شده است.

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: بسته‌های حمایتی از محل موقوفات و همچنین مشارکت مردم تهیه و میان نیازمندان توزیع می‌شود که هر بسته در حدود ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.