کاهش فروش صنایع دستی در دوران کرونا

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: راه اندازی بازارچه‌ های اینترنتی صنایع دستی در استان راهی برای کاهش رکود فروش صنایع دستی در دوران کرونا است.

عباس زاده معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: با توجه شیوع بیماری کرونا و فراگیر شدن آن، جامعه صنایع دستی استان به دنبال ساز و کار مناسب برای جلوگیری از رکود بازار فروش محصولات صنایع دستی خود می‌باشد.

او افزود: این بیماری نباید عامل غفلت از صنایع دستی شود و تغییر رویکرد فروش از فیزیکی به مجازی یکی از راهکار‌های مقابله با این بیماری در حوزه صنایع دستی است.

عباس زاده با بیان این که در چند ماه اخیر فروش صنایع دستی به حداقل ممکن رسیده است عنوان کرد: بارقه‌ های امید فروش آنلاین صنایع دستی، صنعتگران را کمی دلگرم کرده است.


بیشتر بخوانید


معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی عنوان کرد: در حال حاضر ایده راه اندازی سایت‌های فروش صنایع دستی در قالب بازارچه مجازی توسط بخش خصوصی و استفاده بهینه از فضا‌های اینترنتی و مجازی داخلی زمینه مناسبی برای معرفی محصولات فراهم کرده است.

او ادامه داد: پس از اخذ مجوز‌های قانونی از مراجع ذی صلاح، شرکت ها‌ی تعاونی، اتحادیه‌ها، شرکت‌های مردم نهاد و سایر فعالان بخش‌های خصوصی مرتبط با صنایع دستی استان می‌توانند از این ظرفیت برای معرفی و فروش محصولات صنایع دستی در شرایط موجود استفاده کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار