کنعانی مقدم در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مقاومت در برابر عادی سازی روابط با اسرائیل دلیل اصلی برکناری بن علوی بود

کارشناس مسائل بین الملل معتقد است که دلیل برکناری وزیر خارجه عمان مقاومت او در برابر عادی سازی روابط میان عمان و رژیم صهیونیستی بود.

حسین کنعانی مقدم کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد برکنار شدن یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان، گفت: یکی از قدیمی‌ترین وزرای خارجه شاید جهان آقای بن علوی بود که در زمان سلطان قابوس یکی از مهره‌های اصلی سیاست خارجی عمان به شمار می‌آمد.  اما پس از اتفاق نا‌میمونی که با سفر نتانیاهو به مسقط کلید خورد و عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با عمان شکل گرفت، عملا آقای بن علوی جایگاه خود را در سیاست خارجی خصوصا در بحث منطقه از دست داد.

او افزود: با توجه جانشین سلطان قابوس در عمان سیاست‌های بن علوی هم زیر سوال رفت و عملا مسقط در صحنه سیاست خارجی به حاشیه رانده شد، شاید یکی از دلایل این است که بن علوی در حفظ جایگاه عمان در جهان عرب ناتوان بود.

کنعانی مقدم ادامه داد: طبیعی است که سلطان جدید عمان بخواهد با تیم جدیدی کار خود را ادامه دهد و یکی از دلایل برکناری بن علوی این است که وی در مقابل عادی سازی روابط سلطان جدید این کشور با رژیم صهیونیستی مقاومت کرده است.


بیشتر بخوانید


کارشناس مسائل بین الملل گفت: بن علوی یکی از کانال‌های ارتباطی سیاست خارجی عمان با غرب بود، او در آوردن پیام‌ها و پیشنهادات آمریکا به ایران نقش اصلی را بازی می‌کند، شاید  مدت‌ها طول بکشد تا وزیر خارجه جدید عمان بتواند ساختار‌های قدیم را به خوبی درک کند.

طبق دستور پادشاه عمان، یوسف بن علوی، وزیر خارجه این کشور برکنار و «بدر بن حمد البوسعیدی» جانشین وی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار