رئیس سازمان نظام پزشکی قم مطرح کرد؛

کاهش آمار شکایت از پزشکان قم /بیشترین قصور در سه شاخه پزشکی

رئیس سازمان نظام پزشکی قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ پرونده تخلفات پزشکی به دادسرای قم ارسال شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، عادلی،رئیس سازمان نظام پزشکی قم در برنامه گفت و گوی خبری سیمای مرکز قم  با اشاره به کاهش آمار شکایت از پزشکان قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ پرونده تخلفات پزشکی به دادسرای استان قم  ارسال شده است.


او افزود: تخلفات معمولا جزئی است و با پرداخت دیه، مشکلات بیماران حل می شود.


 عادلی  گفت:پارسال ۵۲ درصد پرونده‌ها به محکومیت پزشک انجامید به گونه‌ای که پروانه فعالیت یک پزشک به مدت ۶ ماه باطل شد، برخی به پرداخت دیه محکوم شدند و برخی نیز تبرئه شدند.


بیشتر بخوانید


 

بیشترین قصور در سه شاخه پزشکی


رئیس سازمان نظام پزشکی قم مهم ترین علل قصور پزشکی را خستگی بیش از حدپزشک، کمبود اطلاعات لازم و برخی علل دیگر ذکر و اظهار کرد: همه مردم امروز مطالبه گر شده اند و حقوقشان را پیگیری می کنند.


عادلی تصریح کرد: بیشترین قصور پزشکی در زمینه دندانپزشکی، ارتوپدی و زنان و زایمان است.


رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم، ظرفیت‌های قم را در زمینه توریسم درمانی مورد توجه قرار داد و گفت: به جهت کاهش ارزش ریال، موقعیت مناسبی برای بیماران دیگر کشور‌ها فراهم شده است تا به ایران بیایند.


او افزود: قم هم اکنون در زمینه چشم پزشکی، قلب، گوارش و اطفال مورد توجه بیماران سایر کشورها است.


عادلی در ادامه با اشاره به در پیش بودن یکم شهریور از برگزاری مراسم روز پزشک  به صورت مجازی خبر داد و گفت: در این مراسم از ۳۰ پزشک، ماما، دندانپزشک به جهت تلاش ویژه در ایام شیوع کرونا تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.