اتهام‌زنی وزارت خارجه عربستان به حزب‌الله لبنان

در حالی که دادگاه لاهه ادعای نقش حزب‌الله در قتل رفیق حریری را رد کرد، وزارت خارجه عربستان مقاومت لبنان را به ایجاد بی‌ثباتی در این کشور متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، در حالی که بر اساس حکم دادگاه لاهه در خصوص پرونده قتل رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان سران سوریه و حزب‌الله لبنان از هر گونه ارتباطی با مرگ وی تبرئه شدند، وزارت خارجه عربستان باز هم ادعاهای پیشین خود را تکرار کرده و مدعی شد افرادی که در ترور حریری نقش داشته‌اند، ارتباط نزدیکی با حزب‌الله داشته‌اند و مسئولان حزب‌الله باید محاکمه شوند.

بر این اساس، در حالی که حزب‌الله همواره دارای تفکرات مستقلی بوده و ارتباط آن با ایران در راستای اهداف مشترک مقاومت است، عربستان گروه مقاومت در لبنان را ابزاری برای ایران در «دخالت» و «خرابکاری» توصیف کرد. این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که عربستان پس از گذشت سالها از آغاز جنگ یمن، شمار زیادی از زنان و کودکان را در این کشور آواره کرده و فاجعه‌ای بشری در این کشور در آستانه رقم خوردن است.

وزارت خارجه همچنین تلویحا مدعی شد حزب‌الله باید به خلع سلاح تن دهد.

روز گذشته دادگاه بین‌المللی کیفری در لاهه اعلام کرد: هیچ مدرکی مبنی بر مشارکت (شهید) مصطفی بدرالدین، حسین عنیسی، اسد صبرا و حسن حبیب در ترور رفیق حریری وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضاقاضی
۱۲:۲۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۹
حکام دیکتاتور عربستان خودمتهم به خرابکاریهای بسیاری درجهان بوده وکسی که درکشتار مردمان بسیاری از کشورهادست داشته نمیتواند مدعی احقاق حقوق مردم لبنان شود.حکام ظالم وسفاک سعودی بادست خود گور خودراکنده واکنون برای خارج شدن از باتلاق یمن دست وپای اخرخودرامیزنند .برای انها مرگ بسیار شیرین تراز شکست درجنگ یمن خواهدبود.چراکه تادندان مسلح بودن وخرج تسلیحاتی امریکاوامریکا جیب انهاراخالی وبه محض تمام شدن شیر این گاو خودهم پیمانانشان ذبحش میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
خود عربستان با داعش های س اخته شده مشترک بین امریکا و عربستان، رفیق حریری را کشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
عوامل پشت پرده قتل رفیق حریری همان عوامل قتل جمال خاشقچی هستند سران عربستان به عوامل موساد برای یه هرج ومرج کشاندن لبنان و دیگر کشورهای اسلامی بدل شده اند.
آخرین اخبار