ارائه درخواست کتبی برای برگزاری مراسم عزاداری محرم توسط هیات‌های مذهبی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر گفت: هیات‌های مذهبی و متصدیان ۳۰۰ حسینیه و ۸۰ مسجد برای برگزاری آیین عزاداری شهادت سیدالشهدا اباعبدالله الحسین (ع) درخواست کتبی دادند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت‌الاسلام رضا متوسل رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر روز چهارشنبه گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مدیریت کرونا تمام مساجد، حسینیه‌ها و تکایا برای برگزاری آیین‌های محرم ملزم به ثبت نام د رسامانه بیرق هستند.

او افزود: در این چند روز با توجه به حجم زیاد تقاضا برای ثبت نام در سامانه بیرق اختلال ایجاد شده و ناچار شدیم ثبت نام را به صورت دستی و  حضوری انجام دهیم و پس برقراری رفع اشکال سامانه درخواست متقاضیان وارد سامانه می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر به درخواست ثبت نام ۳۵ هیات مذهبی برای اخذ و برپایی موکب  در مناطق مختلف شهر خرمشهر اشاره کرد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تعداد موکب‌ها در سطح شهر به ۵۰ موکب برسید.

حجت الاسلام متوسل افزود: به منظور رعایت دستورالعمل های بهداشتی هر مسجد، حسینیه و موکب برای گرفتن مجوز ۱۰ روزه سهمیه ماسک و الکل رایگان در نظر گرفته می‌شود.

او گفت: مواکبی که مجوز می‌گیرند طبق تعهدنامه در خصوص بر رعایت ۱۳ دستورالعمل که مهمترین آن ممنوعیت توزیع نذور است، عمل می‌کنند.

سرپرست سازمان تبلیغات خرمشهرافزود: مدافعان سلامت و خدمات بهداشتی اعم از توزیع ماسک، الکل، تب‌سنجی و فشار سنجی به عزاداران حسینی خدمات رسانی می‌کند که نمونه بارز آن به تعداد ۱۸ نفر در صحن مسجد جامع خرمشهر در کنار چادر هلال احمر خدمات امر به معروف بهداشتی را انجام خواهند داد.

شهرستان خرمشهر دارای ۸۰ مسجد، ۳۳۰ حسینیه و ۱۷۰ هیات مذهبی است.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: محرم99 ، ویروس کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.