اخراج سخنگوی وزارت خارجه سودان به علت اظهاراتش درباره دوستی با تل‌آویو

خبرنگار شبکه صهیونیستی کان اعلام کرد سخنگوی وزارت خارجه سودان به علت سخنانش درباره عادی‌سازی روابط این کشور با تل‌آویو برکنار شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  تی آر تی عربی، خبرنگار شبکه صهیونیستی «کان» از برکناری سخنگوی وزارت خارجه سودان به علت سخنانش درباره عادی سازی روابط این کشور با تل آویو خبر داد.

«حیدر بدوی صادق» سخنگوی وزارت خارجه سودان به علت سخنرانش درباره عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حمایت از آن از سمتش برکنار شد.

او پیش از برکناری در نامه‌ای خطاب به عبدالفتاح البرهان، رئیس جمهور سودان و عبد الله حمدوک، نخست وزیر سودان گفت: به مردم خود احترام بگذارید و آنچه در پشت صحنه در خصوص رابطه با اسرائیل در جریان است آشکار کنید.

سخنگوی وزارت خارجه گفته بود: دلیلی برای ادامه دشمنی میان سودان و اسرائیل وجود ندارد و در انتظار امضای توافق صلح با اسرائیل بر اساس منافع سودان هستیم.

پیش از این وزارت امور خارجه سودان اظهارات منتسب به سخنگوی این وزارتخانه مبنی بر تلاش این کشور برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کرده بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از بیانیه سودان استقبال کرده و گفته که این نشان‌دهنده تصمیم شجاعانه عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیت سودان است. البرهان و نتانیاهو در ماه فوریه در اوگاندا با یکدیگر ملاقات کردند و در خلال آن دیدار، بر عادی‌سازی روابط توافق کردند.

دونالد ترامپ پیش از این اظهار کرده بود که امیدوار است اقدام امارات در عادی‌سازی روابط با اسرائیل، یخ رابطه رژیم صهیونیستی و سایر کشور‌های عربی و اسلامی را بشکند و اینکه آن‌ها از ابوظبی الگوبرداری کنند. با این وجود خشم و انزجار کشور‌های مسلمان طی روز‌های اخیر از اقدام امارات مشهود بوده است. حماس تاکید کرده که اقدام امارات همچون وارد کردن خنجری زهرآگین در پیکر مقاومت بوده است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار