آمریکا دو شرکت را به بهانه ارتباط با ماهان‌ایر تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا دو شرکت مستقر در امارات را به بهانه ارائه تجهیزات و خدمات به هواپیمایی ماهان‌ایر تحت تحریم قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌هایی را علیه دو شرکت مستقر در امارات به دلیل تامین تجهیزات و قطعات فنی مورد نیاز شرکت هواپیمایی ماهان‌ایر تصویب کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، دو شرکت FZC Parthia Cargo و Delta Parts به دلیل همکاری با ایران در لیست سیاه واشنگتن قرار گرفته‌اند. 

بنا بر ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، فردی ایرانی‌تبار به نام امین مهدوی نیز به علت ارتباط با شرکت Parthia Cargo و مدیریت در آن، تحت تحریم آمریکا قرار گرفته است.

آمریکا طی ماه‌های اخیر ضمن اتهام‌زنی گسترده علیه شرکت هواپیمایی ماهان‌ایر، این شرکت را به حمایت از دولت قانونی سوریه و سایر گروه‌های مقاومت در سراسر منطقه متهم کرده است. واشنگتن سایر کشورهای اروپایی را نیز به اعمال تحریم علیه ماهان‌ایر تشویق کرده است. اسپانیا و ایتالیا اخیرا و در پی فشار آمریکا اعلام کرده‌اند که هواپیماهای ماهان‌ایر را به کشورشان راه نمی‌دهند. 

از آغاز سال ۹۷ تاکنون، آمریکا ضمن خروج یکجانبه از توافق برجام، سیاست کلی خود را مبنی بر اعمال فشار حداکثری علیه کشورمان اعلام کرد به امید آنکه کشور را وارد یک بحران اقتصادی عمیق کند، با این وجود و پس از گذشت سال‌ها، واشنگتن در این‌باره ناموفق بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار