آنچه در گالری‌ها خواهید دید؛

حرف اول یک هنرمند در گالری «کاما»/ طراحان و نقاشان نام آشنا به «آرتیبیشن» می‌آیند

نمایشگاه‌های هنری این هفته، رنگ و بوی متفاوتی دارند و آثار بزرگان هنر در بین آن‌ها بیشتر دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تا حال و هوای محرم می‌آید همه منتظر دیدن تصاویر محرمی در اقصی نقاط شهر هستند. در این ایام گویا مفهوم تابلو‌های استاد فرشچیان را بهتر متوجه می‌شویم و یا به صورت ناخودآگاه تصاویر نقاشی و طرح‌های گرافیکی عاشورایی را در صفحات اینستاگرام، پروفایل‌های تلگرام و... به اشتراک می‌گذاریم.

به این نکته باید توجه کرد که کار با موضوع عقاید مردم، چقدر می‌تواند موجب دیده شدن آن اثر شود، بنابراین بهتر است هنرمندان و گالری داران برای جذب مخاطب بیشتر، روی موضوعات مذهبی و مناسبتی توجه خاصی داشته باشند و گمان نکنند که عمر آثار آئینی به پایان رسیده است.

در پایان هفته از نمایشگاه‌های زیر دیدن کنید:

گالری زیر زمین دستان: نمایشگاه نقاشی‌های فربد الکائی با عنوان «اینجا، می‌شود چند وقتی ماند» از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۱۴ شهریور.

گالری ویستا: نمایشگاه نقاشی‌های پلاستیک راضیه اعرابی از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۷ شهریور.

گالری کاما: نمایشگاه نقاشی‌های پیروز پاینده با عنوان «حرف اول» از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۱۱ شهریور.

گالری شلمان: نمایشگاه گروهی «صلح نامه» با آثاری از معصومه ابراهیم نژاد، غزل احمدی، آرش ایمانی، نازنین جهانیان، پریوش قاسمی، زینب کوزلی، ندا ماپارزاده، زهرا محمدی، فاطمه محمدی و کیمیا نوریان از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۵ شهریور.

گالری ایده: نمایشگاه گروهی «تعلیق» با آثاری از عبدی اسبقی، شیما خشخاشی، آیدا رزاق زاده، حامد صدر ارحامی، طاهره صمدی طاری، زهرا عیشی، امیرعلی مومن و پیام یاسینی از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۱۲ شهریور.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است:
انسان امروز گرفتار در سختی‌ها و مرارت‌های پی‌درپی است و هرگاه که خود را چنین تنها در برابر جهان احساس کرد به تخیل و اندیشیدن پناه برد.

تخیل دروازه‌های رویا را به روی ما می‌گشاید و به ما امکان می‌دهد که شاعرانه بیاندیشیم و شاعرانه نگاه کنیم.

با پناه بردن به ناخودآگاه و رویاست که دنیایی جدید و قابل رویت خلق می‌شود و این درهم‌آمیختگی واقعیت و خیال مجالی را برای آرامش ذهن‌های خسته از مرارت‌های دنیای امروز فراهم می‌آورد.

گالری آرتیبیشن: نمایشگاه گروهی طراحی، نقاشی و چاپ دستی با آثاری از هانیبال الخالص، هانی نجم، علی اکبر صادقی، ساوالان جماعتی، ترانه صادقیان، بهزاد شیشه گران، احمد وکیلی، حسن روح الامین و... از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۱۵ شهریور.

نگارخانه آتشزاد: نمایشگاه نقاشی‌های آبرنگ دنیا عبداللهی از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۵ شهریور.

نگارخانه شمیده: نمایشگاه عکس‌های مرتضی ابراهیم پور، علیرضا احمدی فر، مهدیه افشار، غزاله دومیرانی، امین سعادت، سعیده فراهانی و یوسف یوسفی با عنوان «از قاب دیگری ۲» از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۷ شهریور.

نگارخانه نقش جهان: نمایشگاه نقاشی‌های شروین خرمیان و شهلا شیلاتی از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۶ شهریور.

نگارخانه انتظامی: نمایشگاه نقاشی‌های شقایق طیبی از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۵ شهریور.

خانه هنر آبان: نمایشگاه عکس‌های روبرت شهبازی با عنوان رنگ... غزل... باران از تاریخ ۳۱ مرداد تا ۲۳ شهریور.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار