برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در فضا‌های باز بقاع متبرکه مازندران

سوگواره بصیرت عاشورایی امسال در فضای باز ۳۰۰ بقعه متبرکه مازندران اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بر ضرورت پروتکل‌های بهداشتی از سوی هیأت‌های عزاداری جهت حفظ سلامتی عزاداران تاکید کرد و گفت: سوگواره بصیرت عاشورایی امسال در فضای باز ۳۰۰ بقعه متبرکه مازندران اجرا می‌شود.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزای شهادت امام حسین (ع)، افزود: شیعیان امسال در شرایط سخت کرونایی، با رعایت نکات بهداشتی تجلی پیوند عقل و احساس، شور و شعور حسینی را به نمایش خواهند گذاشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران بر رعایت همه دستورالعمل‌های بهداشتی و تداوم کمک‌های مومنانه در ایام پیش رو تاکید کرد و گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران مانند سال‌های گذشته، اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم اقدام به اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان می‌کند.

حجت الاسلام حیدری ادامه داد: حفظ سلامتی مردم باید در الویت برنامه‌ها قرار داشته باشد و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری نظرات کارشناسی ستاد مقابله با کرونا در شهرستان‌ها باید از سوی هیأت امنا بقاع متبرکه اجرایی شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: توزیع غذای نذری هنگام برگزاری مراسم ممنوع بوده و به هیأت امنای بقاع متبرکه و مساجد اعلام شد از توزیع غذای نذری هنگام مراسم خودداری کنند.

او گفت: سرویس‌های بهداشتی و محل‌های عبور و مرور عزاداران حسینی در بقاع متبرکه و مساجد باید مرتب ضدعفونی شود.

حجت الاسلام حیدری افزود: ۷۴ درصد نیات موقوفات مازندران برای حضرت سیدالشهدا (ع) در ماه‌های محرم و صفر است و در از این رو اوقاف مازندران بر اساس تاکید نماینده، ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی از محل موقوفات بین نیازمندان خواهد کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از تشکیل قرارگاه استانی حضرت سیدالهشدا (ع) در راستای اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی و شمیم حسینی خبر داد و گفت: هماهنگی لازم با ستاد استانی کرونا برای برنامه ریزی و تعیین شیوه نامه‌ها و استاندارد‌های برگزاری مراسم در بقاع متبرکه انجام و به روسای ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.