فعالیت ۳۶۰ هیئت مذهبی در ملایر

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از فعالیت ۳۶۰ هیئت مذهبی در این شهرستان خبر داد.

فعالیت ۳۶۰ هیئت مذهبی در ملایربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر گفت: مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش ساعت عزاداری و روز‌های کمتر طبق دستورالعمل ستاد استانی مقابله با کرونا برگزار می‌شود.

حجت الاسلام روح‌الله نجفی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به فعالیت ۳۶۰ هیئت مذهبی بانوان و آقایان در این شهرستان گفت: ۲۵۶ هیئت مذهبی در سامانه بیرق  و زیر نظر اداره تبلیغات اسلامی هستند و  از این تعداد ۱۵ هیات مربوط به هیات خواهران هستند.

او با اشاره به اینکه دستور العمل‌ها و برنامه‌ها به هیئت‌های مذهبی ابلاغ شده و در همایشی  که با حضور ۷۰ هیئت مذهبی شهرستان برگزار شد تذکرات لازم را در باره موارد بهداشتی برای برگزاری مراسم عزاداری ارائه شد، افزود: یکی از بزرگترین هیئت‌های شهرستان ملایر هیئت ابوالفضل (ع) است که قرار شد امسال اجتماع بزرگ سینه‌زنی و عزاداری را نداشته باشد.

نجفی افزود: ۶۰۰ مکان و ۳۰ مدرسه و ورزشگاه علاوه بر مساجد و حسینیه‌ها در اختیار هیئت‌ها و مراسم عزاداری قرار داده شود . همچنین با انجام تفاهم‌نامه با شهرداری تعیین شد که فضای سبز و پارک‌ها برای برگزاری مراسم در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

نجفی همچنین به اعزام ۱۵۰ مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف شهر و روستا در سطح شهرستان ملایر در ایام محرم اشاره کرد و گفت:  ۱۵ هیات خواهران نیز در سطح شهرستان برنامه‌های ماه محرم را به صورت روضه‌های خانگی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می کنند .

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به اینکه توصیه شده که مردم امسال به جای نذورات بسته‌های معیشتی و نذر ماسک داشته باشند، ادامه داد: همچنین پخت غذا در آشپزخانه‌ها ممنوع شده مگر با شرایط و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارت بهداشت که در این صورت نیز باید به صورت بسته‌بندی توزیع شود.

نجفی با بیان اینکه امسال مراسم شیرخوارگان حسینی و اجتماعات عظیم روز تاسوعا و عاشورا در سطح شهرستان نداریم، افزود: به خاطر حفظ سلامتی مردم هر هیئت می‌تواند در فضای باز در کنار مسجد و یا حسینیه خود مراسم را در فضای باز به صورت محدود داشته باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار