تجهیزات پیشرفته تهویه در خط دو قطارشهری اصفهان

در خط ۲ مترو اصفهان با افزایش ظرفیت‌های فن‌های تونلی، برنامه‌های پیشرفته تهویه به طور اتوماتیک فعال و صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب حاصل می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، احمدرضا برزو مدیر پروژه تهویه سازمان قطار شهری اصفهان  با اشاره به استفاده از تجهیرات پیشرفته سیستم تهویه در خط ۲ قطار شهری اصفهان گفت: در خط ۲ مترو با افزایش ظرفیت‌های فن‌های تونلی، برنامه‌هایی پیش بینی شده که این برنامه‌ها بصورت اتوماتیک فعال شده و درصورت نیاز از اتاق فرمان ایستگاه و همچنین مرکز کنترل و مدیریت استفاده می‌شود.

او ادامه داد: در این سیستم پیشرفته با افزایش ظرفیت فن ها، ایرواشرها حذف و بدین ترتیب در مصرف آب صرفه جویی خواهد شد.
 
 مدیر پروژه تهویه سازمان قطار شهری اصفهان  تاکید کرد: به طور کلی تمامی ایستگاه‌های مترو با شرایط آب و هوایی اصفهان، برای حفظ دمای ایستگاه و دفع دود در زمان حریق، نیاز به سیستم تهویه و دفع دود دارند. در تمامی مترو‌ها جهت تهویه و خنک کردن فضا‌ها و دفع بار‌های حراتی تجهیزات ایستگاه‌ها و همچنین تامین هوای تازه با توجه به حضور انبوه مسافران، از سیستم تهویه کمک گرفته می‌شود تا در شرایط اضطرار (حریق) هم با کنترل شرایط دود، زمان بیشتری برای تخلیه ایستگاه و قطار ایجاد گردد.

برزو افزود: به منظور کاهش هزینه خرید تجهیزات، تعمیرات، نگهداری و کاهش استهلاک خط ۲، فن‌های رزرو ایستگاه‌ها حذف و از برنامه کمکی جایگزین از قبیل استفاده از فن‌های تونلی در جهت عملکرد بهتر دفع دود در زمان اضطراری استفاده می‌گردد.
 
انتهای پیام/ی




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.