وزیر امور خارجه آلمان به ترکیه می‌رود

هایکو ماس فردا به ترکیه سفر می‌کند تا با همتای خود در این کشور درباره مسائل مختلفی مانند روابط دو جانبه و مسائل منطقه گفتگو کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، فردا به ترکیه سفر می‌کند تا با همتای ترک خود، مولود چاووش اوغلو، دیدار و گفتگو داشته باشد.

وزارت امور خارجه ترکیه برنامه این سفر کاری را گفتگو درباره روابط دو جانبه و روابط ترکیه با اتحادیه اروپا و همچنین بررسی مسائل اخیر در دریای مدیترانه و دیگر مسائل منطقه‌ای اعلام کرده است.

ترکیه اخیرا فعالیت‌های اکتشافی خود را در دریای مدیترانه شرقی افزایش داده و چند روز پیش نیز اعلام کرد به یک میدان بزرگ از منابع نفتی دست پیدا کرده است. روز گذشته نیز بنا بر اعلام وزارت دفاع ترکیه یک مانور نظامی مشترک میان نیروی دریایی و هوایی این کشور در دریای اژه انجام شده است.

تمامی این مسائل سبب افزایش تنش میان ترکیه و یونان و بحرانی کردن روابط آن‌ها شده است. یونان منطقه‌ای را که آنکارا در حال حفاری در آن است منطقه انحصاری خود می‌داند و این اقدام ترکیه را نقض حاکمیت یونان اعلام کرده است. از سوی دیگر ترکیه معتقد است این منطقه به طور مشترک به تمامی کشور‌های همسایه تعلق دارد.

دو هفته پیش، آنکارا یک کشتی تحقیقاتی همراه با کشتی جنگی را برای نظارت بر آب‌هایی که یونان مدعی حقوق انحصاری خود در آن است فرستاد. در پاسخ، آتن کشتی‌های جنگی خود را به این محل اعزام کرد و ارتش خود را در حالت آماده باش قرار داد. فرانسه که در لیبی با ترکیه اختلاف نظر دارد در این موضوع نیز ورود کرده و کشتی‌های جنگی و هواپیمایی را برای انجام تمرینات مشترک با یونانیان اعزام کرد.

مقامات یونان روز جمعه اعلام کردند که امارات متحده عربی همچنین هواپیما‌های جنگنده را به جزیره جنوبی کرته یونان برای آموزش‌های مشترک در هفته آینده اعزام می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار