نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی:

"قاچاق و واردات کالا" مانع از رونق تولید در مریوان است

قاسمی پور یکی از موانع رونق تولید در مریوان را مربوط به قاچاق و واردات بی رویه برخی کالا‌ها عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، شیوا قاسمی‌پور نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری مریوان که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تشکیل شد با اشاره به اینکه بهترین شیوه برای بهبود وضعیت اقتصادی رجوع به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: تا زمانی که هماهنگی بین قوای مقننه، مجریه و قضائیه برقرار نباشد مشکلات به قوه خود در کشورمان باقی خواهد ماند.

او اضافه کرد: برای کاهش وابستگی ایران اسلامی به خارج از کشور باید از تولیدکنندگان حمایت ویژه کرد و مشکلات آن‌ها برطرف شود و می‌طلبد سیاست‌گذاری مناسبی در این راستا تدوین و اجرایی شود تا از قاچاق و واردات کالا جلوگیری بعمل آید.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از موانع رونق تولید به ویژه در شهرستان مریوان با داشتن ظرفیت مهمی هم، چون مرز بین المللی باشماق، بخش قاچاق و واردات کالا است.

او با اشاره به اینکه در بخش نظارت و استاندارسازی عملکرد مثبتی نداشتیم، تاکید کرد: باید روی نقاط قوت ضعف بیشتر کار و آن‌ها را تبدیل به فرصت کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کشورمان با بحران اقتصادی مواجه است، ولی مشکلاتی که پیش آمده به گونه‌ای نیست که برای آن راهکاری وجود نداشته باشد و قطعا می‌توانیم از این بحران هم با عزم جدی مسوولان عبور کنیم.

خالد جعفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان هم در این جلسه به پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت در استان اشاره کرد و اظهار داشت: ۳۸۴ پروژه اقتصادی که برای یک هزار و ۶۱ نفر شغل ایجاد کرده در این هفته افتتاح می‌شود.

جعفری با اشاره به اینکه برای افتتاح این تعداد پروژه ۴۱۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است، افزود: در بخش عمرانی هم ۴۱۰ میلیارد تومان پروژه هم در این هفته به بهره برداری می‌رسد.

او با اشاره به اینکه ۱۲ پروژه شاخص با سرمایه گذاری ۹۱۰ میلیارد تومان با حضور مسوولان ارشد کشور در آینده‌ای نزدیک در استان به بهره برداری می‌رسند، گفت: هفت پروژه دیگر هم در استان که برای اجرای آن‌ها تاکنون ۶۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده تا پایان سال افتتاح خواهند شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: نخستین نیروگاه بخش خصوصی که به صورت سیکل ترکیبی فعالیت می‌کند و برای ایجاد آن ۱۴۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده در آینده‌نزدیک با حضور وزیر نیرو به طور رسمی افتتاح می‌شود.

جعفری تاکید کرد: پروژه جاده سنندج - مریوان را به عنوان پروژه نخست استان برای تامین اعتبار به مرکز اعلام کردیم و امیدواریم تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

او افزود: بزرگترین واحد پرواربندی گوساله در مریوان قرار گرفته و اگر امکان صادرات آن فراهم شود در بحث اشتغال و تولید ثروت دراین شهرستان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان یادآور شد: منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان در مجلس شورای اسلامی تصویب و در کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام هم مطرح و از این طرح دفاع شد و امیدواریم مصوبه آن را اخذ کنیم.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.