وجود ۱۰ هزار عنصر مسلح داعشی در عراق و سوریه

سازمان ملل اعلام کرد بیش از ۱۰ هزار عنصر مسلح وابسته به داعش همچنان در خاک سوریه و عراق فعال هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الاخباریه، «ولادیمیر فورونکوف» معاون دبیرکل سازمان ملل و مدیر مبارزه با تروریسم این سازمان، از وجود بیش از ۱۰ هزار عنصر مسلح وابسته داعش در عراق و سوریه خبر داد.

او در جلسه شورای امنیت گفت: آمار‌های موجود نشان می‌دهد که بیش از ۱۰ هزار فرد مسلح داعش همچنان در عراق و سوریه فعال هستند و آزادانه در قالب گروه‌های کوچکی بین دو کشور آمد و شد می‌کنند.

معاون دبیرکل سازمان ملل افزود: در هر دو کشور شاهد افزایش قابل توجهی در حملات انجام شده از سوی داعش در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با ۲۰۱۹ بوده‌ایم.

او گفت: گروهک‌های زیرزمینی داعش در سراسر عراق و سوریه به ویژه در مناطق مرزی همچنان فعال هستند.

از سوی دیگر، در یورش عناصر مسلح داعش به خانواده‌ای در شرق استان دیاله در عراق ۳ غیرنظامی ربوده شدند و ۴ نفر زخمی شدند.

«وصفی التمیمی» مدیر ناحیه «قره تبه»، در ۱۱۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه اعلام کرد: گروه تروریستی داعش به خانه‌ای مسکونی در اطراف قره تبه یورش برد و ۳ عضو خانواده را ربود و با تیراندازی ۴ نفر عضو دیگر را زخمی کرد.

او افزود: طرف‌های امنیتی بلافاصله تحقیقات درباره این یورش را آغاز کردند.

به گفته منبعی امنیتی، در مقدادیه استان دیاله نیز دو سرباز در یورش تروریست‌های داعش به شهادت رسیدند.

این منبع افزود: گروهک‌های تروریستی داعش به برج نظامی در روستای «نوفل» در ناحیه مقدادیه و باغ‌های شمال شرق استان دیاله حمله کردند که این حمله به شهادت دو سرباز وابسته به گردان «تانک‌ها» منجر شد.

به گفته کارشناسان عراقی، هسته‌های خاموش و عناصر باقی مانده گروه تروریستی داعش در عراق با حمایت آمریکا در این کشور دست به عملیات‌های جدید می‌زنند تا اوضاع را ناامن جلوه داده و بهانه‌ای برای ماندن نیرو‌های آمریکایی در عراق ایجاد کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار