مهار آتش سوزی ارتفاعات تنگ قدرت در پاسارگاد

آتش سوزی ارتفاعات منطقه تنگ قدرت در شهرستان پاسارگاد مهار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد ،گفت: این آتش سوزی که در منطقه تنگ قدرت بخش پاسارگاد به وقوع پیوست با تلاش نیروهای منابع طبیعی و همکاری نیروهای محلی و شوراهای اسلامی عشایری و روستایی بخش پاسارگاد کنترل و مهار شد.

او، با اشاره به تلاش نیروهای مردمی، بهره برداران عرصه های جنگلی و مرتعی ، قرقبانان فصلی و ماموران اداره منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد در اجرای سریع عملیات اطفای حریق، بیان کرد: پس از اطلاع از وقوع این آتش سوزی هماهنگی های لازم با فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان انجام و در نهایت با همکاری نیروهای امدادی آتش در همان ساعات اولیه مهار شد.

خسروانیان، تصریح کرد: نیروهای منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان پاسارگاد برای اطمینان از اطفاء کامل حریق ، پاکسازی و پایش ساعت ها در منطقه مستقر شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد با  قدردانی از حضور همه نیروهای حاضر در این عملیات به ویژه حضور فعال گروه های مردم نهاد ، قرقبانان فصلی، نیروهای اداره منابع طبیعی شهرستان ، بخشدار ، رئیس شورای عشایری و روستایی ابوالوردی و تنی چند از نیروهای بسیجی آن بخش، ادامه داد: تلاش  نیروهای اطفای حریق در این عملیات موجب شد تا از گسترش آتش و سرایت آن به دیگر نقاط جلوگیری شود.

او، با بیان اینکه منطقه مذکور از نقاط نیمه بحرانی شهرستان پاسارگاد بوده و در سال های گذشته نیز طعمه آتش شده، افزود: فرهنگ سازی در راستای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی در میان بهره برداران و گردشگران طبیعت از اولویت های اصلی اداره منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد است.

خسروانیان خواستار ارتقاء و آموزش بیشتر در این زمینه شد و از مردم نیز درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی ، مراتب را به شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار