سیستم پایش آنلاین آلودگی هوای نیروگاه سیکل ترکیبی قم افتتاح شد

سیستم پایش آنلاین آلودگی هوای نیروگاه سیکل ترکیبی قم هم زمان با هفته دولت با حضور استاندار قم به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، موسوی مشکینی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در این آیین که احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و مرتضی حیدری فرماندار قم نیز حضور داشتند، بر ضرورت راه اندازی سیستم پایش آنلاین زیست محیطی در واحد‌های صنعتی استان تأکید کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم راه اندازی سیستم پایش آنلاین آلودگی را در کنترل و پیشگیری از معضلات زیست محیطی در استان بسیار مهم دانست و افزود: با استفاده از اطلاعات و داده‌های به دست آمده، می‌توان مدیریت هرچه بهتری را برای جلوگیری از گسترش آلودگی‌های زیست محیطی اعمال کرد.

سید رضا موسوی مشکینی با بیان اینکه متأسفانه وضعیت آلودگی هوای قم هرسال نسبت به گذشته وضعیت بدتری دارد، عنوان کرد: ریزگردها، خودرو‌ها و واحد‌های آلاینده از مهمترین منابع آلودگی هوا در شهر قم بوده که برای هرکدام از آن‌ها باید برنامه ریزی لازم انجام شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به استقرار نیروگاه سیکل ترکیبی در کنار شهر قم و در جهت باد غالب منطقه، تصریح کرد: تخصیص گاز به نیروگاه به ویژه در فصول سرد سال برای کاهش آلودگی هوا بسیار اهمیت دارد که باید از سوی مسئولان امر پیگیری شود.

سیستم پایش آنلاین آلودگی هوای نیروگاه سیکل ترکیبی قم با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در مدت زمان دو سال راه اندازی شده است و توانایی سنجش پارامتر‌های CO، CO ۲، SO ۲ و NANO ۲ را داشته و هر ۱۵ دقیقه داده‌های لازم را به صورت آنلاین در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار