کرمانشاه از نظر درمان بیماران کرونا مشکلی ندارد

رئیس اداره تحقیق معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : آخرین درمان‌ها و دارو‌هایی که برای بیماری کرونا در دنیا مطرح است در استان و بیمارستان‌های استان موجود است و مشکلی در خصوص کمبود دارو برای بیماران کرونایی نداریم.

کرمانشاه از نظر درمان بیماران کرونا مشکلی نداردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ وریا رحیمی رئیس اداره تحقیق معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : تمام دارو‌هایی که بیماران در بیمارستان لازم دارند با قیمت‌ها و تعرفه‌های دولتی در استان موجود است.

او در خصوص دارو‌های موثر در درمان بیماری کووید ۱۹ هم، گفت : کرونا یک ویروس جدیدی است که به دلیل ناشناخته بودن فعلا دارو و درمان اختصاصی ندارد و براساس نوع علائم و تشخیص پزشک مجموعه‌ای از دارو‌ها برای بیماران استفاده می‌شود.

رئیس اداره تحقیق معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: آخرین درمان‌ها و دارو‌هایی که برای این بیماری در دنیا مطرح و مورد استفاده است در استان و بیمارستان‌های استان موجود است و مشکلی در خصوص کمبود دارو برای بیماران کرونایی نداریم.

او افزود: بیماری کرونا برحسب نوع بروز شدت و وضعیت بیماری به دودسته سرپایی و بستری تقسیم می‌شود، تعدادی با قرنطینه کردن و دریافت دارو‌های معمولی بیماری را مدیریت می‌کنند و بستری‌شدگان نیز بر حسب سن، جنس، سابقه بیماری و مجموعه شرایط موجود نوع درمان را برای بیماران تعیین می‌کنند.

رحیمی در خصوص استفاده از واکسن آنفولانزا، افزود:واکسن آنفولانزا، واکسن کرونا نیست این دو بیماری از یک خانواده، ولی جدا از هم هستند؛ براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته بروز این بیماری در پاییز و زمستان همراه با آنفولانزا با شدت بیشتری همراه خواهد بود.

او ادامه داد: گروه‌های پرخطر افراد سالمند، بیماران زمینه‌ای، مادران باردار، کودکان و همکاران پرسنل درمان حتما با تشخیص پزشک واکسن آنفولانزا را دریافت کنند.

رحیمی در خصوص تشخیص سرماخوردگی معمولی از کرونا، گفت: افرادی که علائم سرماخوردگی دارند حتما در وهله اول بهداشت فردی را رعایت کمتر با دیگران در ارتباط داشته باشند و با مراجعه به پزشک مراجعه کنند اگر لازم بود آزمایش تشخیص کووید ۱۹ را انجام دهند.

او همگان را در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس به استفاده از ماسک، شست‌شوی مرتب دست‌ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در اجتماعات توصیه کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.