در تحلیل آب و هوایی مردادماه مطرح شد؛

کاهش بارندگی و افزایش خنکی هوا در گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان از کاهش میزان بارندگی در مردادماه سال جاری نسبت به دوره آماری قبل خبر داد.

نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  در رابطه با تحلیل شرایط آب و هوایی مرداد ماه سال جاری گفت: در مرداد ۹۹ متوسط مجموع بارش ۱۰ ایستگاه سینوپتیک استان ۱۸.۱ میلیمتر بوده است که این میزان بارندگی نشان می‌دهد ۱۸ درصد در مقایسه با متوسط این ماه در طول دوره آماری کاهش بارندگی رخ داده است.

او افزود: بیشترین میزان بارش این ماه در گنبدکاوس به مقدار ۳۶.۸ میلیمتر به ثبت رسیده و کمترین میزان بارش ۱.۳ میلی متر در اینچه برون اتفاق افتاده است.

داداشی گفت: در مرداد ماه متوسط دمای ایستگاه‌های سینوپتیک استان ۲۸.۴ درجه سانتیگراد بود بطوریکه ۱.۱ درجه نسبت به متوسط مرداد ماه دوره آماری کاهش داشته است.

او گفت: حداکثر دمای ثبت شده در مردادماه ۴۴.۳ درجه در گنبدکاوس و حداقل دمای ثبت شده ۱۸.۹ درجه در علی آبادکتول گزارش شده است.

داداشی افزود: درطی این ماه میانگین ساعات آفتابی ایستگاه‌های سینوپتیک استان ۲۳۴ ساعت بوده است بطوریکه ۱۷ درصد نسبت به متوسط مرداد ماه کاهش داشته است، میانگین تبخیر ایستگاه‌های سینوپتیک استان هم ۲۱۲ میلیمتر بوده و ۱۴ درصد نسبت به متوسط مرداد ماه کاهش داشته است.

انتهای پیام/ق
برچسب ها: بارندگی ، تبخیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.