پایان شانزدهمین جشنواره شهید رجایی استان کرمانشاه

شانزدهمین جشنواره شهید رجایی استان کرمانشاه با معرفی ۱۲ دستگاه اجرایی برتر استان به کار خود پایان داد.

پایان شانزدهمین جشنواره شهید رجایی استان کرمانشاهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حبیب الله وفایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با بیان اینکه جشنواره، شهید رجایی دومین جشنواره پیاپی در سال‌های اخیر است، گفت : چهار سال این جشنواره بنا به دلایلی برگزار نشد و پارسال و امسال دو سال پیاپی است که برگزاری جشنواره در دستور کار قرار دارد.

او از شناسایی نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های اجرایی در این جشنواره خبر داد و گفت : این موضوع به دستگاه‌ها کمک می‌کند تا نقاط قوت خود را تقویب و در جهت رفع نقاط ضعفشان تلاش کنند و موجب بهبود برنامه ریزی در امور دستگاه‌ها می‌شود.

او با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برتر هستند، افزود: کار کردن در شرایط سخت اقتصادی و تحریم قطعا توان و تلاش مضاعفی را می‌طلبد و در همین راستا عملکرد تمام دستگاه‌های استان قابل تقدیر است.

وفایی به کاهش شش درصدی نرخ بیکاری استان در دوسال اخیر اشاره کرد وافزود: این مهم جز با همکاری تمام دستگاه‌های استان محقق نشده و تمام مدیران و کارمندان اتفاق بزرگی را در این شرایط رکود و کاهش درآمد‌های نفتی در استان رقم زده‌اند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه ادامه داد: کاهش نرخ بیکاری به معنای رفع این معضل در استان نیست و بیکاری همچنان اولویت و معضل اصلی در استان محسوب می‌شود و تمام مدیران و کارمندان باید تلاش کنند تا در سال‌های آتی بتوانیم بر این مشکل فایق بیاییم.

وفایی با اشاره به حضور اختیاری دستگاه‌های اجرایی در این جشنواره، گفت: در همین راستا ۵۱ دستگاه برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند.

او افزود: از طرفی حضور برخی از دستگاه‌ها از جمله بانک‌ها، بیمه‌ها، دانشگاه‌ها و شهرداری‌ها در این جشنواره الزامی است و در مجموع ۶۵ دستگاه در این جشنواره امسال حضور داشتند.

وفایی با اشاره به لحاظ شاخص‌های اختصاصی و عمومی در ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان گفت: شاخص‌های اختصاصی مربوط به عملکرد دستگاه اجرایی در اجرای ماموریت‌های محوله بر اساس اسناد توسعه، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ... است.

او افزود: در بحث شاخص‌های عمومی هم شش محور توسعه دولت الکترونیک، اصلاح ساختار سازمانی، مدیریت سرمایه انسانی، بهبود فضای کسب و کار، ارتقا سلامت اداری و پاسخگویی و استقرار نظام مدیریت عملکرد برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه با اشاره به خدمات دولت در افزایش حقوق کارمندان، گفت: حداقل حقوق کارمندان از ۴۹۰ هزار تومان در سال ۹۲ به ۱.۹ میلیون تومان در حال حاضر رسیده که نشان از رشد ۲۶۶ درصدی حقوق دارد.

وفایی افزود: همچنین افزایش متوسط حقوق کارمندان از ۱.۷ میلیون تومان در سال ۱۳۹۲ به ۵.۴ میلیون تومان در حال حاضر رسیده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.