آغاز عملیات اجرایی قطعه اول پر ترافیک‌ترین محور چهارمحال و بختیاری

عملیات اجرایی قطعه اول باند دوم محور شهرکرد به شلمزار همزمان با هفته دولت در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، عملیات اجرایی قطعه اول باند دوم محور شهرکرد به شلمزار همزمان با هفته دولت در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تحولات راهسازی استان در طول هفت سال گذشته اظهار داشت: اقدامات قابل توجهی در این استان در حوزه راهسازی صورت گرفته و امید است تا پایان دولت بتوان طرح‌های راهسازی در حال اجرا به اتمام رساند.


بیشتر بخوانید


او افزود: محور چهارخطه شهرکرد به شلمزار یکی از مهمترین طرح‌های راهسازی استان است که از اثرگذارترین و پرچالش‌ترین راه‌های استان نیز به شمار می‌رود.

حسینعلی مقصودی مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری هم به جزئیات طرح اشاره کرد و گفت: قطعه اول چهارخطه شهرکرد به شلمزار به طول ۱۳.۴ کیلومتر از سه‌راهی خوزستان تا سه‌راهی شمس‎آباد را شامل می‌شود.

او با بیان اینکه محور شهرکرد به شلمزار از محور‌های پرترافیک استان به شمار می‌رود افزود: در این محور روزانه ۱۵ هزار وسیله نقلیه تردد می‌کند که ظرفیت کم جاده، سالانه خسارت‌های مالی و جانی قابل توجهی به بار می‌آ‎ورد.

مقصودی میزان اعتبار اختصاص یافته برای تکمیل این قطعه را ۴۴ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: در این محور سه دستگاه پل زیرگذر نیز احداث می‌شود.

او ابراز امیدواری کرد: در صورت رفع معارضات، این طرح کمتر از دو سال آینده به بهره‎برداری برسد.

مقصودی گفت: برای اجرای این طرح ۱۹۰ هزار متر خاکبرداری، ۱۰۰ هزار متر خاکریزی، حدود ۱۰۰ هزار مترمکعب زیرسازی، ۵۱ هزار تن آسفالت و هفت هزار و ۸۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی ابنیه انجام می‌گیرد.

او به قطعه دوم چهارخطه شهرکرد به شلمزار نیز اشاره کرد و افزود: این قطعه نیز از سال ۹۵ از سه‌راهی شمس‎آباد تا سه‌راهی امیرآباد شروع شده است و حدود شش کیلومتر از آن باقی مانده که در صورت آزادسازی حریم و رفع معارضات این قطعه نیز به زودی تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.