تجلیل از صدای ماندگار حسین سعادتمند نوحه خوان یزدی

مراسم تجلیل از خانواده مرحوم حسین سعادتمند نوحه خوان صاحب سبک یزدی با حضور جمعی از مسئولان در شورای شهر یزد برگزار شد.

تجلیل از مقام صدای ماندگار نوحه خوانی یزدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد در جمع اعضای شورای اسلامی شهر و مداحان و شاعران شاخص یزدی گفت: ثبت ملی صدای استاد حسین سعادتمند از اهمیت بالایی برخوردار بوده که به همت فعالان میراث فرهنگی این مهم تحقق یافته است.

او افزود: حسینیه ایران با وجود هیئت‌های عزاداری در جای جای آن الگویی برای تمام ایران بوده و هیئت فهادان نیز با نوحه خوانی مرحوم سعادتمند به خوبی شناخته شده است.

صدای استاد سعادتمند به گوش جهانیان برسد

مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این جلسه ادامه داد: در استان یزد ما همتای ثبت جهانی میراث ناملموس را مورد توجه قرار دادیم که آثار به جامانده از هنرمندان به عنوان میراث ناملموس این دیار معرفی می‌شوند.

فاطمی با اشاره به پیگیری ثبت سبک نوحه خوانی استاد سعادتمند از دوسال پیش افزود: با توجه به ایراداتی که برای ثبت سبک نوحه‌های مرحوم سعادتمند گرفته می‌شد ثبت آن به طول انجامید و در تیرماه سالجاری موفق شدیم سبک نوحه‌های مرحوم سعادتمند را ثبت ملی کنیم.

او ادامه داد: صدای استاد حسین سعادتمند، صدای مردم استان یزد است و باید به عنوان بزرگترین اثر ناملموس این استان به تمام مردم جهان معرفی شود.

در پایان این جلسه فرید سعادتمند فرزند مرحوم استاد سعادتمند به بیان خاطرات و سبک و ملودی نوحه‌های پدر پرداخت.

همچنین از خانواده مرحوم استاد سعادتمند اسطوره‌ی مداحی کشور و عامل موثر در الگو شدن عزاداری حسنیه ایران تجلیل شد.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار