یوم العباس انعکاس شور و شعور حسینی

یوم العباس رسید و دل‌های مشتاقان بی قرارتر از سال‌های پیش؛ آخر یوم العباس زنجان امسال خاص‌تر و متفاوت‌تر از همیشه جلوه نمایی خواهد کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، یوم العباس رسید و دل‌های مشتاقان بی قرارتر از سال‌های پیش، آخر یوم العباس امسال خاص‌تر و متفاوت‌تر از همیشه جلوه نمایی خواهد کرد.

امسال یوم العباس زنجان انعکاس جلو‌های نابی خواهد بود که شاید تکراری برایش وجود نداشته باشد.

عاشقان حسینی و علمدار دشت کربلا با نگاه کرامت و با تاسی از مولایشان  امسال دست هایشان را نه برای سینه زدن بلکه برای دستگیریی دستانی بالا خواهند برد که در این روز‌ها بیشتر چشم انتظار یاری همنوعان خود هستند.
 
حسینیه اعظم زنجان
 
امسال گرچه ویروس کرونا توانست فاصله‌ها را بیشتر ودسته‌های عزاداری را متوقف کند، ولی دل‌های به وسعت آسمان که توقف ندارد و موج دلدادگی که آرام و قرار نمی‌شناسد.

شور و حرارت عشق به حسین (ع) و علمدار کربلا فاصله‌ها را در هم می‌نوردد و ایستگاه توقف را در هم می‌شکند.

امسال عاشوراییان در یوم العباسی دیگر صحنه‌های زیباتر، متفاوتر از سال‌های قبل خلق خواهند کرد و مهر تاییدی خواهند شد بر اولویت تجلی شعور حسینی بر شور حسینی.
 
 
یوم العباس انعکاس شو ر و شعور حسینی

رزمایش کمک مومنانه به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان  در گفتگو با گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،،با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ع و یاران با وفایش گفت:ماه محرم ماه قیام برای احیای سنت پیامبر اسلام و اقامه امر به معروف و نهی از منکر است.
 
فاتحی نژاد رییس اداره اوقاف و امور خیریه زنجان
 
فاتحی نژاد با اشاره به آغاز مرحله دوم رزمایش کمک‌های مومنانه همزمان با یوم العباس زنجان ادامه داد:در راستای لبیک به ندای مقام معظم رهبری تعداد ۱۱۰ هزار بسته مواد غذایی مابین مستمندان به ویژه کسانی که در دوران شیوع بیماری کرونا آسیب دیده اند توزیع خواهد شد.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان افزود: برای تهیه و تامین ۱۱۰ هزار بسته مواد غذایی و بهداشتی مبلغ یک و نیم میلیارد تومان از طریق حسینیه اعظم هزینه شده است.
 
کمک های مومنانه
 
او افزود: ۲ هزار بسته مواد غذایی نیز با هزینه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان از منابع نیات موقوفات استان تهیه شده که در روز یوم العباس از این کمک‌ها رونمایی خواهد شد و به مرور در طول ایام محرم و صفر در بین نیازمندان و گروه‌های هدف توزیع خواهد شد.
 

بزرگترین رزمایش کمک‌های مؤمنانه کشور در حسینیه اعظم زنجان

علیرضا فیروزفر رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: همزمان با یوالعباس بزرگ‌ترین رزمایش کمک‌های مؤمنانه کشور در پایتخت شور و شعور حسینی(ع) در حال رخ‌دادن است.
 
 
فیروز فر رییس هیئت امنا حسینیه اعظم زنجان

 
این مسئول با اشاره به این‌که از مدتی قبل هدف‌گذاری تهیه ۱۱۰ هزار بسته کمک‌های مؤمنانه در استان انجام شده است عنوان کرد: تا کنون به‌ تعداد بسیار بالایی تهیه بسته‌های کمک‌های مؤمنانه محقق شده است.

او خاطرنشان کرد: برنامه عزاداری نیز برای این روز پیش‌بینی شده، اما لازم به یادآوری است که مراسم بدون حضور مردم به‌شکل زنده از شبکه اشراق پخش خواهد شد؛ بنابراین عاشقان امام حسین (ع) می‌توانند از طریق تلویزیون در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شرکت کنند.

اجرای نذر نیابتی درحسینیه اعظم زنجان

حسینیه اعظم زنجان به عنوان دومین قربانگاه جهان اسلام در این ایام مرکز توجه حاجت هاست.
 
شهامی مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان

 شهامی، مسئول روابط عمومی واطلاع رسانی حسینیه اعظم زنجان با اشاره یه اینکه   این طرح با هدف تسهیل ادای نذر عزاداران حسینی سراسر کشور طرح نیابتی در حسینیه اعظم زنجان درحال اجراست گفت: این طرح پنجمین سال متوالی است که اجرا می‌شود و امسال به دلیل اینکه اجتماع بزرگ حسینیه اعظم زنجان برگزار نخواهد شد همه عاشقان اباعبدالله الحسین ع می‌توانند نذورات خود را به صورت نیابتی ادا کنند.

او افزود:عاشقان امام حسین (ع) درهرکجا که باشند می‌توانند جهت انجام نذر نیابتی مبلغ مورد نظر خود را به شماره کارت نذورات فرهنگی حسینیه اعظم زنجان واریز کرده و برای هماهنگی بیشتر با شماره تلفن ۳۳۳۲۳۰۳۰ با پیش مشاره ۰۲۴ تماس بگیرند.
 
نذر نیابتی

شهامی افزود: فیش واریز را به همراه مشخصات کامل نذر دهنده نشانی پستی، شماره تماس ونیت نذرکننده (ذبح یا فروش و هزینه درمسجد) به نشانی زنجان مسجد حسینیه اعظم ارسال کنند ویا عکس قبض را به شماره ۰۹۱۲۲۴۲۹۵۰۱ از طریق شبکه‌های اجتماعی ارسال کنند.

او گفت: بلافاصله پس از اعلام فرد متقاضی، نذر نیابتی درحسینیه اعظم زنجان طبق خواسته فرد، ادا می‌شود.

سال گذشته ۹۰۰ راس گوسفند به صورت نیابتی ذبح شد.
گزارش از زهرا نصیری
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.