اولین طرح بوم گردی در نیکشهر کلنگ زنی شد

کلنگ اولین طرح بوم گردی نیکشهر در روستای بلپیری بخش مرکزی با حضور معاون عمرانی فرماندار و محمد بلوچ زهی بخشدار مرکزی به زمین زده شد

محمد بلوچ زهی بخشدار مرکزی نیکشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: طرح بوم گردی روستای هدف گردشگری بلپیر در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ متربع مربع شامل ۶ کلبه محلی ، ۲ چشمه بهداشتی به همراه آشپزخانه احداث خواهد شد.

او افزود : هزینه احداث این طرح از محل اعتبارات دهیاری این روستا دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است که از این مبلغ یک میلیارد ریال آن به حساب دهیاری واریز شده است.

بلوچ زهی با اشاره به وجود ظرفیت مطلوب صنعت گردشگری در بخش مرکزی نیکشهر ادامه داد : این پروژه مهم گردشگری با رویکردی محیط زیست محور و با هدف صیانت از زیست بوم های روستایی اجرایی می شود.

بخشدار مرکزی نیکشهر خاطر نشان کرد: که برگزاری دورهمی های سالیانه با فعالین محیط زیست به منظور تقویت فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و حمایت از صنایع دستی و محصولات محلی از جمله اهداف توسعه محور این طرح خواهد بود.

او گفت : این اولین طرح بوم گردی در نیکشهر است که با توجه به طبیعت بومی آن از مصالح کاملا ارگانیک و طبیعی در ساخت آن استفاده می شود.

محمد بلوچ زهی بیان کرد : این طرح به صورت هدفمند و کارشناسی شده در بلپیر که روستایی هدف گردشگری در استان است احداث می شود که تلاش خواهد شد ضمن درآمد زایی برای مردم و دهیاری این روستا به توسعه صنعت گردشگری در این منطقه کمک کند.

او  ضمن قدر دانی از تمامی کسانی که در تامین اعتبار این پروژه دخیل بوده اند گفت : همچنین طرحی مشابه به این در مقیاسی کوچک تر در قالب مسافر کاشانه در روستای گورگتان منطقه گردشگری گرگان طی هفته آینده کار احداث آن شروع خواهد شد.

محمد بلوچ زهی  اظهار داشت که بازدید از محل پرورش نهال میوه های گرمسیری در روستای شگیم ، بهره برداری از مرمت و بازسازی قنات روستای هیتان و کلنگ زنی پارک این روستا از دیگر برنامه های آخرین روز از هفته دولت در بخش مرکزی بود.

همچنین با حضور بلیده ئی معاون عمرانی فرمانداری نیکشهر، بخشدار مرکزی و تعدادی از اعضای شورای اداری خانه هلال نیکشهر با همت جمعیت هلال احمر شهرستان نیکشهر افتتاح شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار